Parallell wire FSS - Parameter S

J

JuanjoSF

Guest
Hei alle,

Jeg har lest forskjellige innlegg om hvordan du oppretter FSS i HFSS.Jeg har fulgt de ulike trinnene (1 .- Opprett enhetscellen, 2 .- Definer PML, 3 .- Definer Master / Slave Grenser).Hva slags excitations skal jeg definere og der for å få S-parameteren av strukturen i en frekvens sveip.

Jeg har lest om hendelsen Wave, men hvis jeg definerer den, for eksempel på toppen av luft-boksen med k =- z, kan jeg ikke finne i resultatene muligheten til å plotte S-parametere.

På den annen side, skal jeg definere noen form for netting, eller er det allerede gjort som standard?

Takk på forhånd!

PD: vær så snill, finn vedlagt et bilde av designen min samt design i HFSS
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hendelsen bølge ist korrekt.
I egenskaper ved PML øverst slutt må du sjekke "Advanced Options" og "Reference for FSS.Dette er da Port1.Den andre PML, under overflaten, deretter automatisk Port2.

Hei,

Takk for hjelpen, men jeg finner ikke "avanserte alternativet" for PML.Jeg bruker HFSS v9 og alle er relatert til PML at jeg klarte å finne vises i vedlagte bildet.

Hvis du vet hvordan kan jeg få tilgang til dette alternativet, kan du gi meg beskjed

Takk så mye

Først må du tilordne den periodiske grenser.Så funksjonen er aktivert.
På bunnen av den første siden av PML-veiviseren for å finne "Incident Wave" og "Reference for FSS.
Du kan også bruke stråling grensen, dvs vanligvis raskere og resultatene med normal forekomst er de samme.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back