Parallellport spenning: Skal jeg sprenge meg port?

S

skot123

Guest
Jeg forsøker å bygge logikk analysator fra http://tfla-01.berlios.de (krets er på http://tfla-01.berlios.de/pics/schematic.png)

Banen er fortsatt på brødfjel min og jeg bruker tiden min SparkFun Breadboard Power Supply.(Delvis fordi jeg er lat og delvis fordi jeg trenger å spore opp en DC tønne kontakten og revers beskyttelse diode.)

Men, la jeg merke til at selv med OE og DIR nåler av 74HC245 knyttet til bakken, som skal angi retningen av B> A (Data sonder> Parallel Port) spenning fra parallellporten er å gjøre det gjennom brikken til den positive skinnen.(Jeg har lagt merke til at strømlampen på min strømforsyning er belysning med makten unplugged, som synes galt.)

Logikken analysator ser ut til å fungere ok (Jeg har ikke gjort mye med det ennå), men jeg foretrekker at jeg skjønner ikke brenne ut min parallellport eller noe dumt.

Hvis det gjelder, jeg kjører MS Vista (og bruke portdriveren fra WinAVR).

Takker for alle innspill.

Scott

W 2013 roku o 62 proc. w stosunku do roku poprzedniego wzrosła liczba naruszeń danych, co łącznie poskutkowało bezprawnym ujawnieniem 552 milionów tożsamości. Jak zauważa Jolanta Malak z firmy Symantec, liczba wykradzionych danych dotyczy zarówno podstawowych informacji, jak i wartości intelektualnej.

Read more...

Et par flere opplysninger:

1.Alle data linjer fra parallellporten viser 5V
2.Med mindre jeg har alle innspill linjer på 74HC245 bundet til bakken, får jeg ca 3V passerer gjennom selve brikken til mine positive skinnen
3.Dette er årsaken til spenningsregulator å bli veldig varmt å ta på (og gjør rommet lukten av brennende elektronikk)
4.Legge til en diode mellom regulator og chip synes å eliminere problemet # 3

Hei,
Selv om jeg ikke vil kunne hjelpe deg med hele informasjon, vennligst oppmerksom på følgende:
PCens parallellport er en toveis-porten og som en utgang kan den synke og drive god mengde med strøm å lett sprenge en HC enhet.Når du kobler en toveis chip som 245 bør du først gjøre PC-en havn som inndata, og da bare aktiverer driveren utgang på den.Programvaren i PC-en skal ha kontroll for å aktivere grensesnittet sjåfør og bør aldri koble kontrollene permanent til jord eller hi nivå.Uteblivelsen tilstand av driveren skal være så port slik at hvis PCen havn er satt i produksjon i løpet av / diagnotic modus driveren bør ikke holde produksjonen fra PC.
Hilsen,
Laktronics

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back