Particular PBG brannkorridor Simulasjon!

M

mwlusers

Guest
Hei,
Jeg er en simulere en PBG strukturen i IEEE Microw.Guided Wave Letter vol.8, no.2,
feb 1998 med tittelen "Novel 2-D Fotonikk Bandgap Struktur for Microstrip Lines" forfattet av Itoh et al.Men jeg er ikke få scarreing parameter som er publisert i papiret.Jeg lurer på om jeg simulere riktig.Den sirkulære hull i bakken flyet tildeler jeg det som en Perfect H boundary tilstand og jeg også ikke subtrahere den sirkulære hull fra bakken flyet.Jeg håper noen som har gjort dette simulering fortelle meg riktig måte å simulere dette PBG struktur.Takk.
Regds,
Mwl Brukere

Kan du angi om hvilke Simulatoren bruker du?

Jeg er litt skeptisk til den Perf H tilstand du bruker.Det er kun gyldig dersom hullene er små nok til å bli behandlet som en perturbation i bakken flyet men hvis fyll faktor er stor (for å få en anstendig bandgap) så det er litt dodgy.

Hvorfor ikke bruke et endelig tykkelse bakken flyet med luft hull hvis du bruker en 3-D full wave simulator?

(PS: Jeg har ennå ikke sett papiret. Vil se det snart)

-svarun

Hei,
Jeg bruker HFSS for simulering.Uansett vil jeg prøve det og se.Men jeg har kommet over disse terminolgies i HFSS for modellering av periodiske strukturer og PBG.
PML,
LBC,
Master og Slave grenser.
Jeg vet det fulle form av disse vilkårene.Men jeg er ikke helt sikker på om deres bruk, og hvordan du skal bruke dem.Som vi alle vet Simulasjon bør gjøres riktig for å få nøyaktige resultater.Og en ting til er det mulig å få band diagram ved hjelp Eigenmode analyse og Optimetrics?I så fall hvor å gå om det.Hvis du har noe materiale eller noen tips eller kommentarer eller forslag om det.Vær aksje.
Takk,
MWl Brukere

Hi MWL Brukere,
Jeg tror du vil måtte trekke det runde hull fra bakken flyet og tildele hele materialet som Perfect Electric Coductor.Ja om PML, LBC, etc. Jeg er også ute i denne saken.De som vet, kan du dele.
Takk,
Rex

Hei,
Jeg tror at hullet shoud bli subtrahert og bli tildelt perf-leder.den perf-leder ikke kan koble bakken flyet.

Hei,
Jeg prøvde det simulering av PBG i papir.Det gir skikkelig band gap.Det er flere som DFS (hoppet Ground Surface).Siden defekter i bakken flyet er det ikke til å koble til microstrip linjen.For å oppsummere, trekke den strukturen som det er.tegne sirkelrundt hull i GND flyet og subtrahere de sirkelrundt hull og tildele strukturen som Pec.Resten er vanlig vanlig måte.Håper det hjelper.
Hilsen,
Rex

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back