PC eller UNIX, som er bedre for HFSS

N

n

Guest
Hei, jeg vil be de av dere som har erfaring med både PC og UNIX versjon HFSS 8.5.(Jeg ønsker flere innganger enn bare ANSOFT tech support.)

Xeon PC er sikkert billigere enn Sun Blade 2000.Hvilken som er bedre med hensyn til pris / ytelse?(vennligst vurder maske størrelse så stort som 2-3 Gb)

Vil PC-versjonen noensinne kunne bruke> 2GB minne?

Takk på forhånd.

Jeg mener det er arbeidsstasjon.WS er jevn og sterk, særlig datum er store.

Sun Blade 2000 er 3D grafikk arbeidsstasjon og er ikke godt for EM simulatorer.
Jeg foreslo du PC-basert plattform, som Xeon eller bedre Opteron.
Du kan være begrenset på denne PC-plattformer med OS, så jeg vet for 32 biters systemer, som Win2000, og seier XP 3 Gb.
Ny 64-biters prosessorer støtte minne opp til 12GB, men du kan ha den bare på 64 bit OS.
Jeg vet bare Linux er i dag 64 bit.

Den heavies brukere av HFSS Jeg vet fortsatt bruke UNIX som løsningsvariabel.Jeg er glad i å se hva Tech Support fortalt deg.Med dagens prosessorer og OS jeg tror det er klart at UNIX likevel vinner.Hvis du consinder kostnad av systemet og tid til å forstå alle detaljene om UNIX kan bestemme PC-rute er den beste.

Jeg ville være veldig interessant å se et innlegg som beskriver hva Tech Support fortalt deg.

her er det "oppdaget":

hfss9 er fortsatt tidlig, bare på 32-bits windows/petium4 så langt.PCer med noe utover 32-b win/p4 regnes framtidige investeringer.(ingen Itanium, Opteron)

32-bits HFSS8.5 har 2-GB minne begrensning.Å bruke store minnet, RISC-baserte unix er eneste valg, ikke sikker på om versjon 9 (det er fortsatt tilberedes.)

----
Sun Blade 2000 er visuelle arbeidsstasjonsgrafikk, visuelle er på grunn av flytende punktet hastighet grafikkort.HFSS behov for det samme (FP).Det er billigere enn solen 280R (server).

For de som bare fant dette emnet (som meg),
kan du vurdere følgende faktorer:

1) svært rask PC er nå en dag mye billigere enn solaris boksen
2) med hfss, kan du nå oppsett simulering server (bare skriv inn IP-adressen når serverne er angitt) over flere PC eller UNIX, så kan simulere mye raskere hvis du har si 5 Pentium 4.

Hei

Sun Blade 2000 er X64 maskinen, så du trenger for å sammenligne den med en Xeon EM64T PC (2MB L2 Cache)
I slike dager kan du finne en dual Xeon EM64T.med mer enn 12GB RAM.
Du trenger WinXP x64 og oppgradere til HFSS10 som kjører på XP x64 og multi
prosessor.

Hvis du ser etter høyere ytelse.HFSS10 Kjør på Linux så bygge en klynge
for få Linux-servere og kjøre prosjekter, med HFSS10 Linux-basert.

PL

64 bits maskiner er ikke raskere enn 32 bits, omvendt de saktere.Men trenger flere av 4GB minne avhengig problem størrelse, 64 bit er nødvendig.

Jeg har vist at fenomener med en design som er simulert på ulike architectured maskiner og det
er sikker på at 32 bit machnies er 1,5
X raskere.

Sann.Du kan installere 32-bit OS på en 64-biters datamaskin, men ikke omvendt.

> 64 bits maskiner er ikke raskere enn 32 bits, omvendt de saktere.Men trenger flere av 4GB minne avhengig problem størrelse, 64 bit er nødvendig.

I addittion: Hvis vi bare bruker to harddisk i raidi modus sin vanligvis bedre simulering performace opp til 5%.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back