R
rajo
Guest
Hello! RF er egentlig ikke mitt felt od kompetanse, men jeg håpet å møte ikke så mange problemer. Jeg designer en 433MHz kort rekkevidde radio link, og jeg ønsker å ansette en integrert PCB antenne. Jeg fant noen allmenngjøring notater på nettet, men jeg don ikke vet hvordan å bestemme dimensjoner for en gitt antenne gain og mønster. Jeg har ikke sett det noe sted. Ja, jeg vet er disse bare grove estimater, men jeg trenger litt veiledning, et sted å starte og en retning for å endre ting hvis noe går dårlig. Jeg vil gjerne specificallu ansette en struktur jeg så å bli kalt en loop antenne, hvor alle komponentene er i midten av PCB, antenne lage en kant rundt det. Men, ingen beregninger jeg fant ... Kan noen peke meg til en passende håndbok eller design guide? Jeg sjekket det meste av relaterte innlegg på forumet. Enten jeg savnet noe eller er det ikke det jeg virkelig trenger Mange bidrar på forhånd [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 15 minutter: [/color] [/size] Jeg har nettopp sett at jeg på en måte savnet forumet. Er det mulig for en administrator å flytte topis til hensiktsmessig, antenne, forum? Uten en shitlisting, håper jeg