PCB Design: Plz foreslå meg noen PCB design software for komplekse kretser?

F

fazeelat

Guest
Egentlig im arbeider på Proteus Ares Professional 7.1, men kretsen er for komplisert, grunnet også som min skjematisk viser noen feil. og offcorse jeg ønsker å designe den på en enkelt lagdelt PCB bord. Foreslå meg hvordan autoplace komponentene i Ares?

Det er ingen magisk måte å autoplace komponentene i best mulig posisjon, gjør autoplace den slags tilfeldig så det er bedre å plassere dem manuelt ved å se på forbindelseslinjer og deretter prøve å rute styret og flytte eller rotere komponenter for å hjelpe ruting. Det vil fortsatt være tilfeller der en enkelt lag routing vil ikke være mulig så kanskje noen hoppere vil hjelpe, eller du må bruke et dobbelt lag. Også eksperimentere med tynnere spor størrelse, vil en tynnere bredde rutes enklere, men ikke bruk for tynne låter for kraftforsyningslinjer. Hvis spørsmålet er hvordan du bruker autoplace så må du tegne en gul rektangulær for styret kanten (velg den blå firkanten ikonet og trekke i den gule laget), og da vil du kunne bruke den autoplace funksjonen. Alex

Den sucksess av PCB design avhenger plassering, og dette er en av de store ferdighetene du utvikler, ved å gjøre mange design. De av oss lykke nok til å begynne å gjøre opptak av PCB design snart lært viktigheten av komponeneter plassering. En autoplacement vil ikke oppnå de ønskede resultater uten så mange regler og begrensninger som youy er bedre å plassere manuelt ...

For enslige lagdelte PCB ikke det skulle være spørsmål om diskusjonen det som PCB designe programvare er god. Jeg designet mange single lagdelt (inkludert komplekse) PCB bruker ARES. Autoplacement og Autorouting er ikke alltid det beste valget for godt og kompakt design. Hvis du manuelt gjøre plassering og ruting det gjør en virkelig god design ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back