PCI bridge eller egendefinerte FPGA å bygge et PCI Master SDRAM?

S

spktu

Guest
Hva den store forskjellen mellom å bruke et PCI-bro eller en egendefinert FPGA å bygge et PCI Master SDRAM kontrolleren?
Hva er den beste løsningen?

Ikke sikker på om jeg forstår hva du Meen.

Hvis du ønsker å ha et styre som fungerer som PCI slave og herre, og på dette forumet, har SDRAM med kontrolleren, bettwe du bruke FPGA og integrerer alt i FPGA.

Hvis du ønsker å ha SDRAM off-board, og access-den med ditt forum, som fungerer som PCI mestre, kan dette likevel gjøres med FPGA.

Jeg har sett noe tilpasset PCI bridge chips, men det nesten alle er PCI slaver.

Jeg har abs.ingen erfaring i FPGA.
Dvs hvorfor jeg tror, at PCI bridge er bedre, men hvordan du feste en SDRAM-kontroller til at broen?

Hvis PCI broer med PCI Master er sjeldne, så kanskje det bedre å starte med PCI Express-bro som er sikkert er en mastergrad?

PCI og PCI Express er bare BUS arkitektur.Begge kan støtte-tillegget kort, som enten kan mestre, mål, eller begge deler.

I et PCI subsystem, eventuelle tillegg kortene kan utføre forespørsler til PCI-bussen.Så kan du ha de viktigste prosessor som har tilgang til et kort, eller minne, og kan igjen ditt eget kort også tilgang til systemet hovedminne, transparent, uten å forstyrre de viktigste prosessoren.Muligheten for styret for å få tilgang til andre grensesnitt over PCI-bussen er "master".Hvis styret bare får tilgang til fra hovedmenyen CPU eller en annen master på PCI-bussen, så har du sannsynligvis kun trenger en "target" PCI-grensesnittet.

Eksempel på mål og mestre platene er:

målet:
- Mange skjermkort som har innebygd minne (skjønt, de er vanligvis AGP, AGP ligner PCI. Noen kort er PCI).
- Mest Ethernet controlers
- Mange lydkort

målet og master:
- Skjermkort som er avhengige av de viktigste systemminne (som bruker hva som kaller 'delt minne ").
- Alle kortene at tilgang til de viktigste systemminnet på egenhånd.

Så, hvis kortet ditt ikke trenger å skape sine egne transaksjoner på systemet PCI-bussen, de du sannsynligvis ikke trenger en mester PCI-grensesnitt.

Merk at både master og mål kan fremdeles generere interrupt forespørsler.

Hvis du ser på opencores.org, det er et PCI kjerne (opensource).Jeg havn't prøvd det ennå skjønt.PCI fungere som en bro mellom PCI og en opensource buss-standard som kalles Wishbone.Wishbone er ganske grei.At kjernen er både et mål og master, men du kan bruke hva du vil.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back