peak gjeldende modus kontroll over boost converter

M

mavrik2k

Guest
Hei alle sammen, jeg trenger litt hjelp om hvordan du skal gå med utformingen av peak gjeldende modus kontroll over boost converter. Jeg finner ikke en god referanse som virkelig kan hjelpe i en anbefalt utforming prosedyre. Så Spørsmål som hvordan å velge skråning erstatning? hvordan å implementere gjeldende sløyfe slutt hvordan man implementerer spenning sløyfe på hvilket grunnlag Eventuelle hjelpe ville være stor.

Kjære mavrik2k Hei Hvorfor du ønsker oppretter strømsløyfe og spenning bue og ... etc? du kan bruke en enkel driver IC som har disse tingene internt. Forresten, hva er spesifikasjonene for kretsen din? Beste Wishes Goldsmith

Jeg ønsker å bygge en aktuell modus kontrolleren meg selv.

Hei Er igjen din betyr, at du vil bygge din egen sjåfør? Ikke noe problem. For strømsløyfe kan du bruke en motstand og en op amp og en flip flop eller en og gate, rett og slett. og spenningen fôr er tilbake med to motstander og en referanse spenning og en op amp enkelt og en oscillator (rampe bølge eller sagtannet) med legevakt sette mellom null opp til noen volt. Og om erstatning etter SMPS, kan jeg gi deg noen sider om dette, og jeg kan introdusere noen bøker også. Beste Wishes Goldsmith

Hei Goldsmith, Takk mye for svaret og informasjon. det ville være flott om noen gode materiale om utformingen av Aktuell moduskontroll er lagt ut. Et annet spørsmål er jeg vet at Current moduskontroll reduserer størrelsesorden systemet til første orden og RC definerer din dominerende pol. Spørsmålet er hvordan man skal velge INDUCTOR verdi. Er det knyttet til ønsket krusning stille eller noe annet. Dernest hvordan velge skråning kompensasjon, noe som betyr hvor mye helling og dybden av kompenserende skråningen er nødvendig. Noen hint ville være flott! Tusen takk på forhånd

Spørsmålet er hvordan man skal velge INDUCTOR verdi. Er det knyttet til ønsket krusning stille eller noe annet.
off-retters det er relatert med rippel, men det er krusning strøm ikke rippel spenning. Det er få avhengigheter / kriterier. En fra rippel, sier noe program datablad Buck / boost regulator som. Andre er LC filter frekvens og båndbredde forhold bestemmer gevinst margin.
Dernest hvordan velge skråning kompensasjon, noe som betyr hvor mye helling og dybden av kompenserende skråningen er nødvendig.
Vennligst les dette

Kjære mavrik2k Hei I morgen vil jeg knytte noen sider om ting som du ønsker. Beste Wishes Goldsmith

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back