Phase Center antenna array

A

acrislg

Guest
Hei til alle,
Jeg er beregning av fase sentrum av en antenne array (tre dimmensional antenne array).

Kan noen fortelle meg eller gi informasjon om dette emnet, please?

De utstrålende element er en dipol.Disse dipolene er fordelt i en 3D array antenne (Formen ligner en kule).

Tusen takk for din interesse.

Vel, da ser hodet på, vil en dipol ha en fase senter rett ved sentrale feedpoint.Hvis du går av vinkel, vil fase senter flytte litt - spesielt hvis det er noe i nærheten av metall eller en grunnplanet.Hvis du deretter satte en rekke av disse suckers i en sfære, selvsagt vil det være en annen fase senter avhengig av hvor du ser på kula fra.Jeg vil gjette at siden du vil se energien kommer fra nærmeste dipole, men også fra andre dipolene at du ser "på kanten", at fase senter vil faktisk se ut til å være litt inne i kula overflate.Bare en gjetning, ettersom jeg ikke er en antenne fyr, men har spilt rundt prøver å måle dipol og monopol fase sentre empirisk for et prosjekt en gang.I dette prosjektet hadde jeg monopoler fordelt langs en 3D-figur også, men brukte en bryter til å bare skru på en radiator gangen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back