Pic 16f877a stepper sjåfør

T

TinkerDJ

Guest
Jeg leter etter et bilde 16f877a stepper sjåfør skjematisk og enhver kode jeg kan finne.Planen er å ha et bilde som kjører et 3-akse CNC router tabell med innspill fra serieporten på en stasjonær datamaskin.Jeg har allerede gått gjennom piclist.

Bruke max232a og en pic16f877a og en rekke transistorer for å kjøre stepper motorer.Jeg har allerede en god idé på en skjematisk fra enkelte pre'existing online stuff.Men den koden jeg har en masse problemer med å finne eller trener.Jeg er ganske ny på pic's Men jeg har en viss erfaring med C .

Hei,

Først av alt hvis du ikke ønsker å gjøre for mye maskinvare du kan bruke A3967 IC at jeg har attache dthis datablad.Du kan kjøpe det på Digi-Key og det fungerer bra med steepmotor (dont glemme å legge til varmeleder).
Jeg har lagt den 860_STP.pdf fil, en Microchip selvfølgelig at du kan lese litt mer om hvordan du kontrollerer trinn motor med en PIC.
Jeg har også lagt inn 2 filer som jeg fant på nettet.Jeg har aldri brukt dem, men du kan se hva de gjorde ...

Lykke til.

hva med å bruke noen transistor array uln200x serie eller tips transistorer serie

I'll keep working on it.En annen idé er å bruke bilde som en kontroller som kjører noen driver chips.Jeg har noen andre allegero prøver som jeg har spilt med.De kan bli drevet av skriverport.Takk for opplysningen.

Prøv dette nettstedet:

http://stage.itp.tsoa.nyu.edu/ ~ tigoe/pcomp/code/archives/000486.shtml

Enigma460

Det er bedre å bruke noen sjåfør sjetonger enn å bruke transistorer inorder for deg å unngå biasing problemer ....pluss, driver chips har noen spesielle funksjoner som termisk nedleggelse og over dagens beskyttelse .......

Den ene pluss for å bruke en sjåfør chip som sier sla5071 fra allegro eller lmd18245 sjetonger fra nasjonale er at brikkene har ofte innebygde PWM eller helikopter kontroll.Jeg har også noen 3977 chips.Jeg jobber på et design for tiden, men jeg trenger å lære mer kode.Noen resultater jeg får jeg vil legge til området.

Hvis anyones se etter DIY stepper sjåførene prøver Phils syn.

http://pminmo.com/

Dette er utgangspunktet alternativene jeg ser for sjåfør boards.Jeg tror ideen er at pic styret vil være kontrolleren mellom stasjonære og 3 sjåføren styrene.Hovedproblemet er at jeg trenger den å være koblet til enten serieport eller USB.

kobler i serieport er mye enklere enn usb, men ved hjelp av USB er en mye mer interessant om ....Fordi jeg selv er fremdeles prøver å lære ting ut av det ....=)

Hei, jeg tror KKP modulen i 16F877 kunne konfigureres til å generere kontroll pulser requered for STEPPER MOTOR DRIVER, men vi har bare to CCP moduler i 16F877.alle kropp har andre idé pls share

Jeg bruker 4 FET IRF540 for Stepmotor, kjører den godt, for fart, kan du øke forsyningsspenningen

Først trenger du sannheten diagram av stepper motoren vil du ganske enkelt skrive inn data fra handlekurven direkte til 4 pins av PIC16F877 trenger du 4 pinner for hver motor, vil det være en sannhet handlevogn for alle de forskjellige trinnene du skal å bruke, for høy oppløsning du bruker 1 / 4 steg, og å flytte den raskere til et punkt du vil bruke hele trinnet, men du må gå tilbake til 1 / 4 trinn før du slutter å bremse ned motoren, notatet å reversere motoren trenger du bare å snu strømmen av data fra diagrammet er det ikke så big deal.ikke behov for en stepper driver bare en beskyttelse diode mellom polen av motoren og possitive linje, som er å beskytte deg transistor fra baksiden EMF fordi en stepper motor er en induktiv last, håper du forstår uten punctuations.Lagt etter 7 minutter:Oh yes sannheten diagrammet ser omtrent slik ut
1001
0110
1001

eller
1010
1001
1100
0101Lagt etter 10 minutter:En annen ting å huske er en hi wattstyrke motstand i felles linje, sier 22 Ohm 5 eller 10 whatt, avhengig av størrelsen på motorer

Hva mener du ADAP å protel, har du Protel og hvilken versjon

linhnc308 skrev:

Jeg bruker 4 FET IRF540 for Stepmotor, kjører den godt, for fart, kan du øke forsyningsspenningen

Kan noen gi meg C koden for flytting stepper motor i XY dirsection hjelp PIC 16f877a ..... jeg er ny på dis-feltet .. Vår herre er ikke å hjelpe meg ... jeg trenger å avslutte ma prosjektet .... do repli så fort som mulig ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back