PIC Basic I2C "nettverk"

C

carrotts

Guest
Jeg er å utvikle et system som må utvides.Systemet bruker PIC micro (16F876), og bare teller skriving pulser og lagrer verdiene til eksterne I2C minne.Systemet kan inneholde flere av disse counter enheter.One main PIC deretter samler informasjon fra Counter Pics og / eller I2C minnet og sender denne informasjonen til en PC via en RS232 Link.Hovedformålet PIC brukes slik at telleren Pics ikke stoppet opptellingen whilst bestått data.Jeg bruker PIC grunnleggende Plus, og kan komme med et motsvar PIC til å snakke I2C.Vanskeligheten kommer når jeg prøver å snakke mellom to PIC's, som begge ønsker å bli master enheter.Har noen noen forslag?
Takk på forhånd

Carrotts

Ser bra ut.Jeg
skal prøve det senere ans fortelle deg hvordan jeg kommer på.

takk en meget

carrotts

Takk for programmene, men dessverre Jeg bruker en annen PIC basic.Jeg bruker crownhill.Jeg kunne selv følge leiligheter, og til og med funnet et par progs for min PIC grunnleggende som gjorde det samme.Oppføringane fornuftig, men jeg sliter med å kommunisere mellom to Pics fortsatt.Jeg simulere i Proteus.Problemet ser ut til å være med å ta, men jeg er ikke sikker.Som registrerer skal jeg være interessert i, jeg har en klokke på alle SSP registrerer, og svært lite synes å skje med dem.
Jeg
har sett på noen app notater på microchips nettstedet, men de ikke forklare adressering side svært godt.

Alle hjelpe verdsatt.Carrotts

Config en PIC som master I2C Device og resten som slaver.Mestertjeneren avstemninger slavene én etter én.

Håper det hjelper

Takk, men jeg
er ikke sikker på hvordan jeg config dem slik, bruker jeg registrerer?

Hei,
Ja, du sikkert bør bruke registre.
Det finnes en rekke eksempler, hvordan du konfigurerer PIC 16F876/877 I2C grensesnitt.Sjekk for eksempel denne: http://www.sxlist.com/techref/microchip/16f877/snipp.htm

Jeg beklager, jeg har forgitten en svært interessant kobling, hvor du kan finne flere eksempler på konfigurasjonssiden PIC's serielle grensesnitt:
http://www.microchipc.com/sourcecode/ # seriell

Jeg tror bedre løsning er å bygge et LIN nettverk strukturert på melding for å tillate kommunikasjon med master og mellom å slave også.
Stark

Jeg tror bedre løsning er å bygge et LIN nettverk strukturert på melding for å tillate kommunikasjon med master og mellom slave også.
Stark

Prøve

www.rentron.com

De har masse kule på PIC microcontrollers og samvirking med PC så vel som med hverandre

Hop det hjelper

Aircraft Maniac

Takk for all hjelp folkens

Great koblinger beste får mine leser hodet på.Hyggelig å folk vil låne en hjelpende hånd

Hilsen
Og en God jul til ett og alt
Carrotts

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back