M
Mr.Cool
Guest
Jeg bare lurer på om noen kan peke meg til en nettside og kan gi råd til et prosjekt jeg driver med.Jeg har en analog styrespaken.Jeg ønsker å styre 2 motorer med denne joysticken.Jeg har motor kontroll maskinvare gjort.enkel H-Bridge krets.nå må jeg gi et PWM signal til bein av H-Bridge.Jeg ønsker å bruke PIC 16F877 fordi jeg få dem gratis og fordi de har evne til PWM utgang.
mitt innspill kommer fra en analog styrespaken.Dette er hva jeg tenkte.Koble y-aksen motstander mellom Vcc Ang GND.legge til en motstander etter denne formelen:
Styrespak Serie motstander = ( Vcc/.02) og 10K - (Styrespak R) / 2
skriving dette analogt signal til 16F877 A / D-inngang.
gjøre det samme for x-aksen inngang.
nå jeg trenger programvare for å gjøre kanalen blander slik at en joystick kan styre 2 motorer.fortrinnsvis Jeg ønsker denne koden i Pic Basic eller forsamling.
thx for hjelp du kan gi
Mr.Cool
mitt innspill kommer fra en analog styrespaken.Dette er hva jeg tenkte.Koble y-aksen motstander mellom Vcc Ang GND.legge til en motstander etter denne formelen:
Styrespak Serie motstander = ( Vcc/.02) og 10K - (Styrespak R) / 2
skriving dette analogt signal til 16F877 A / D-inngang.
gjøre det samme for x-aksen inngang.
nå jeg trenger programvare for å gjøre kanalen blander slik at en joystick kan styre 2 motorer.fortrinnsvis Jeg ønsker denne koden i Pic Basic eller forsamling.
thx for hjelp du kan gi
Mr.Cool