PIC programmering spørsmålet

H

hussong1555

Guest
Jeg jobber med en robot med en PIC16F84A.Jeg trenger å sende en puls gjennom en I / O-porten.er det en linje kommando i Embedded C at jeg kunne gjøre det eller er jeg bare bedre å gjøre dette på:

RA3 = 1
RA3 = 0

Jeg trenger også å kjøre en timer og vente på svar til en annen I / O er det en rett frem-kommando for det?

jeg liksom vet hvordan du gjør dette i PBASIC, men jeg liker allsidigheten til C og vil heller kode med det.

Når det gjelder C-språk, er det ikke noe slikt som embedded C.
Det er bare et begrep som betyr at programmet har vært mål for en frittstående modul, og ikke en PC.
Du får bare standard bibliotekene og eksempler gitt av kompilatoren vender.alt annet du gjøre selv.
Det du gjør er riktig.Sett linjen High, og så lav igjen.

Enheten du bruker, PIC16F84A, er meget gammel og lang i tannen.Det var det første Pic med flash-minne laget av Microchip.
Det er noen kraftigere og billigere enheter tilgjengelig.
Du trenger en chip med en fange / sammenligne modulen for å fange og din tid eksternt signal.
Sist endret av btbass den 24 juli 2008 19:28, endret 1 gang totalt

hussong1555 skrev:

Jeg jobber med en robot med en PIC16F84A.
Jeg trenger å sende en puls gjennom en I / O-porten.
er det en linje kommando i Embedded C at jeg kunne gjøre det eller er jeg bare bedre å gjøre dette på:RA3 = 1

RA3 = 0Jeg trenger også å kjøre en timer og vente på svar til en annen I / O er det en rett frem-kommando for det?jeg liksom vet hvordan du gjør dette i PBASIC, men jeg liker allsidigheten til C og vil heller kode med det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back