PIC vs 8051 - som er bedre å bygge en robot?

W

w_bwr

Guest
hei, im veldig nytt for mikro-kontrollere, og planlegger å bygge en robot. Foreslå, noe som er bedre (PIC eller 8051)??? thnks

Det kan enkelt gjøres med noen av dem .. Velg en som du kan fylle mer komfortabel med .. Eller, hvis jeg var deg, ville jeg gå for SnartMamma, bare fordi det er så jævla blodig lett å lære .. Google for - SnartMamma + Robot-rgds, IanP

[Quote = w_bwr] hi, im veldig nytt for mikro-kontrollere, og planlegger å bygge en robot. Foreslå, noe som er bedre (PIC eller 8051)??? thnks [/quote] Hei w_bwr, kan du skjære grønnsaker med en kniv eller du kan drepe en person med en kniv. Så det avhenger som bruker kniven og hvordan og på hva. Hvis jeg var i ditt sted: Jeg vil først se, hvilke ressurser, har jeg. 1. Assembler / Compiler / Debuuger / Programmer. Hvis jeg har en, så det er OK, kan jeg ellers låne, eller få det gratis, eller kan jeg få det til svært lav kostnad? 2. Hva er bruken av denne roboten: Self-Learning/Selling/Academic? Er det verdt å sette i at mye mengde arbeid / penger til dette prosjektet? 3. Har jeg en kilde hvor jeg kan få de nødvendige reservedeler for å fullføre prosjektet? 4. I krisesituasjoner er det noen som kan hjelpe for dette prosjektet? fortrinnsvis nær min plass / område / by / stat / land .... 5. Hvor mye tid må jeg lære micro? Hvis du skriver programvare i C, så du trenger ikke skrive i Assembly, som vil redusere 70% av læring / software-gjennomføringstid.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back