N
NeoMatrix
Guest
Hei til alleJeg er ny nybegynner til embeded Jeg har utviklet 5x7 matrise med jeg få snakke elektronikk, men som er i forsamlingen Jeg trenger koden i grunnleggende eller c, slik at jeg kan forstå og bygge flytte meldingen display for 5 5x7
og jeg lager en enkel krets med pic16f628 og bruker 74hc164 i koblet lysdioder til 164 og gjorde SPIet Programm som jeg vil på det ført én etter én exL 0,1,2,3,4,5,6,7 deretter igjen reverse 7,6,5,4,3,2,1,0 men jeg kan ikke i stand til å gjøre jeg ikke ikke hva galt ingen lysene er på når jeg berøre ledningene av klokke, data sin blinker, er det noe problem, kan noen bedy hjelpe meg pls
Dette er koden
Programmet SPI_HC164
'Dim txval som byte
Dim bitno som byte
'Dim tmp som byte
symbol DTA = PortA.2 'pin 1 og 2 74hc164
symbol clk = PortA.1 'pin 8 74hc164
symbol rst = PortA.0 'pin 9 74hc164
hovedwebområde prosedyre
hovedinnhold:
'Place programmet her
Porta = 0
TRISA = 0
bitno = 0
Oppstart:
rst = 1
asm
Nov
end asm
rst = 0
bitno = 0
DTA = 1
gjøre
clk = 1
asm
Nov
end asm
clk = 0
DTA = 0
bitno = bitno 1
løkke til bitno> 7
goto start
slutt.
-------------------------------------------------- ----------------------------
i den curcit er underplsssssssssssssss kan anybedy hjelpe meg og forklare meg plssssventer på svar
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget
og jeg lager en enkel krets med pic16f628 og bruker 74hc164 i koblet lysdioder til 164 og gjorde SPIet Programm som jeg vil på det ført én etter én exL 0,1,2,3,4,5,6,7 deretter igjen reverse 7,6,5,4,3,2,1,0 men jeg kan ikke i stand til å gjøre jeg ikke ikke hva galt ingen lysene er på når jeg berøre ledningene av klokke, data sin blinker, er det noe problem, kan noen bedy hjelpe meg pls
Dette er koden
Programmet SPI_HC164
'Dim txval som byte
Dim bitno som byte
'Dim tmp som byte
symbol DTA = PortA.2 'pin 1 og 2 74hc164
symbol clk = PortA.1 'pin 8 74hc164
symbol rst = PortA.0 'pin 9 74hc164
hovedwebområde prosedyre
hovedinnhold:
'Place programmet her
Porta = 0
TRISA = 0
bitno = 0
Oppstart:
rst = 1
asm
Nov
end asm
rst = 0
bitno = 0
DTA = 1
gjøre
clk = 1
asm
Nov
end asm
clk = 0
DTA = 0
bitno = bitno 1
løkke til bitno> 7
goto start
slutt.
-------------------------------------------------- ----------------------------
i den curcit er underplsssssssssssssss kan anybedy hjelpe meg og forklare meg plssssventer på svar
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget