PIC16F628 Med 74HC164

N

NeoMatrix

Guest
Hei til alleJeg er ny nybegynner til embeded Jeg har utviklet 5x7 matrise med jeg få snakke elektronikk, men som er i forsamlingen Jeg trenger koden i grunnleggende eller c, slik at jeg kan forstå og bygge flytte meldingen display for 5 5x7

og jeg lager en enkel krets med pic16f628 og bruker 74hc164 i koblet lysdioder til 164 og gjorde SPIet Programm som jeg vil på det ført én etter én exL 0,1,2,3,4,5,6,7 deretter igjen reverse 7,6,5,4,3,2,1,0 men jeg kan ikke i stand til å gjøre jeg ikke ikke hva galt ingen lysene er på når jeg berøre ledningene av klokke, data sin blinker, er det noe problem, kan noen bedy hjelpe meg pls

Dette er koden
Programmet SPI_HC164

'Dim txval som byte
Dim bitno som byte
'Dim tmp som byte
symbol DTA = PortA.2 'pin 1 og 2 74hc164
symbol clk = PortA.1 'pin 8 74hc164
symbol rst = PortA.0 'pin 9 74hc164
hovedwebområde prosedyre
hovedinnhold:
'Place programmet her
Porta = 0
TRISA = 0
bitno = 0
Oppstart:
rst = 1
asm
Nov
end asm
rst = 0
bitno = 0
DTA = 1
gjøre
clk = 1
asm
Nov
end asm
clk = 0
DTA = 0
bitno = bitno 1
løkke til bitno> 7

goto start

slutt.
-------------------------------------------------- ----------------------------
i den curcit er underplsssssssssssssss kan anybedy hjelpe meg og forklare meg plssssventer på svar
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

HI

Sjekk reset signal

Prøv å revers det
f.eks insted av 1 plass 0 og omvendt

Alle de besteBobi

Takk Bob

takk for ur råd sin fungere perfekt nå lysene er på i sec én etter én nå jeg vil attaach a 1 5x7 Punktmatrise og jeg vil vise tegn 1 ved en kanne u foreslår meg hvordan kan jeg gjøre for at dette er mitt prev koden som jeg korrigertProgrammet SPI_HC164

'Dim txval som byte
Dim bitno som byte
'Dim tmp som byte
symbol DTA = PortA.2 'pin 1 og 2 74hc164
symbol clk = PortA.1 'pin 8 74hc164
symbol rst = PortA.0 'pin 9 74hc164
hovedwebområde prosedyre
hovedinnhold:
'Place programmet her
Porta = 0
TRISA = 0
bitno = 0
Oppstart:
rst = 0 'blikk se
asm
Nov
end asm
rst = 1 'blikk se
bitno = 0
DTA = 1
gjøre
clk = 1
asm
Nov
end asm
clk = 0
DTA = 0
bitno = bitno 1
delay_ms (500) "Legg til dette eller delay_ms (1000) den førte bevegelige venstre (meybe høyre) ca 1 sc
løkke til bitno> 7
goto start

goto start
slutt.

Salam,

u må vite at data som skal sendes for hvert tegn, beregne det, og deretter foreta en søketabellen av dataene for hver bokstav, slik at u kan sende hva u ønsker.

Håper
jeg har hjulpet u

hallosom fungerer helt hva jeg vil er om jeg vil legge 5x7 på radene vil jeg legge til portb og kolonner jeg vil legge via 74hc164 så vil jeg vite hvordan jeg skal sende data hvis jeg sende data til portb hvordan du aktivere kolonner dette jeg ønsker håper u vil forstå dette

pls anybedy kan fortelle meg Jeg prøvde mange ikke fårpllllllllllllllllllll

Hallo,
Søk i forumet!Jeg tror det er en melding om dette.

hello hill

Jeg søkte Alt jeg ikke finner dvs hvorfor iposted her engasjert ser denne siden 4 dager ennå ikke finne nobedy gir de enkle

Kanskje du finner dette nyttig.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=58756Lagt etter 1 minutt:Selv om det ikke
er en PIC prosjektet.Men jeg synes ideen er like.

Lykke til.

hallo

Jeg søkte alle at emnet n nedlastede filene også i at men nei jeg vil trinnvis explantion ikke koden eller ikke krets jeg vil forstå teorien om jeg ser andre jeg ikke kan forstå enkle og enkel måte hvordan du sender dataene til hver port

håper u vil forstå

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back