PIC16F877A og SIM300CZ problem forbindelse

D

duyha

Guest
Kjære alle,

behage hjelpe meg.

Jeg brukte PIC 16F877a til å sende og lese SMS via SIM300.
Seriell tilkobling:
PIC_TX -> SP3238 -> SIM300_RX
PIC_RX <- SP3238 <- SIM300_TX
Sim300_RTS -> GND

Jeg leste / sende SMS via SIM300 OK, men jeg sender SMS -> Les SMS -> Les SMS (ikke bestått)

Jeg kan ikke lese SMS igjen etter sende SMS.Du kan hjelpe meg.

Takk.

Kjære alle,

Jeg legge til informasjon om forbindelsen mellom PIC og SIM300, behage hjelpe meg.

Jeg koblet SIM300_RTS -> GND, baud rate på over SIM300 er faste 9600, PIC_UART baud rate er 9600

Takk.

Besøk dette emnet http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=366904&highlight = og laste ned filen heter serial_port.pdf.Kan være kan hjelpe deg.

Takk for ditt svar.

Jeg koblet samme som skjematisk i Serial_Port.pdf.
Send gjeldende i AT-kommando (AT CMGR = 1) for å lese sms fra PIC16F877A, jeg får respons SIM300 men dette svaret er ikke det samme som spesifikasjon i filen "SIM300C AT.PDF", "element 1.4" side 5, jeg mottar AT kommandoen leser (AT CMGR = 1) i toppen av buffer (buffer lagrer SMS i PIC16F877A).

Detalj:
- Sende PIC16F877A
AT CMGR = 1 \ r
- Vente å få svar fra SIM300
- Innhold av buffer etter få svar
AT CMGR = 1 \ r \ r \ l CMGR: "REC READ" \ r \ lSMS_content \ r \ l \ r \ LOK \ r \ l

spesifikasjonen i filen SIM300C AT.PDF, må svaret være:
r \ l CMGR: "REC READ" \ r \ lSMS_content \ r \ l \ r \ LOK \ r \ l

Jeg vet ikke hvorfor jeg får "AT CMGR = 1 \ r" streng i buffer, jeg prøver med en annen kommando, er resultatet likt.Du kan forklare?

Merk: Jeg har en sms i SIM-kortet.

Etter at jeg leste SMS, sendt SMS OK, jeg leste SMS atter mislykkes, kan du hjelpe meg.

Takk
duyha

Jeg tror du har ekko modus aktiv.
Deaktiver den med ATE0.

Kjære hoodooman,

Jeg sendte AT0 kommando, er det OK, takk.

Respekt.

Kjære Angel_eyes,

Jeg sendte AT CMGF = 1, og lagre denne innstillingen i flash av SIM300C, jeg sender og mottar SMS OK.

Hilsen.

Er det en RS232 transceiver du har der?Er det absolutt nødvendig?Du kunne bare bruke åpen renne buffere med pullups.

Jeg bruker LJ245A å konvertere logikken nivå mellom PIC16F877A og SIM300.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back