PIC24FJ96GA010 + CCS + FAT32 = Impossible

E

ea7fnj

Guest
Hi guys! Jeg har vært programmering en FAT32 for en SD i en PIC24 bruke bibliotekene i CCS fora. Jeg prøvde å migrere koden, men det mislyktes i overalt. Så har jeg brukt mer enn to måneder å prøve det, men det er ingen suksess. Er det noen som prøver det med suksess? Jeg skal denne koden fungerer fint i PIC18. Kan noen hjelpe meg? 73 er

Hi! Takk for info. Har du port bruker PCWHD kompilator? Det gir meg somre feil. Nice koden!

[Quote = bepobalote] jeg brukte standard Microchip kompilatoren. [/Quote] Aaahhh, ok ok ok. Så du brukte C30 kompilatoren, ikke sant? I dette tilfellet er Microchip C kompilatoren så dyrt. Jeg har min egen lisens av CCS C kompilator, og det er verktøyet som jeg kan bruke i denne situasjonen. CCS C Compiler er ikke som "ANSI" som Microchip C Compiler. Det har noen differents men brukbare. Er det noen som bruker CCS å implementere FAT32 enn SD-minne med en PIC24FJ? Dette innlegget har så mange opplesninger, mer enn 190 xD

Du gjorde ikke fortelle, hvilke problemer du opplevd i gjennomføringen av prosjektet med PCD. Se på koden din, antar jeg at det lave nivået SPI tilgang allerede ikke fungerer. Har du noen gang bekrefte drift av MMCOut (), MMC8Clock () og MMCIn ()? Som diskutert på CCS forumet, SPI innebygde funksjoner ikke fungerer når miksing spi_write () og spi_read (). Jeg heller foreslå dette enkle lavt nivå rutiner. Makroer kan brukes til en ytterligere optimalisering. Men det gjorde jeg ikke sjekke MMCInit () kode.
Code:
 void MMCOut (int8 indata) {spi_read2 (indata);} void MMC8Clock () {spi_read2 (0xFF);} int8 MMCIn () {return spi_read2 (0xFF);}
Selvfølgelig kan det være andre problemer, også. Men selvsagt må det lave nivået koden riktig først. Vennligst vurdere, at jeg ikke iverksette noen FAT operasjon med PIC24, jeg hadde bare en titt på din SPI kode.

Dont Wast tid på å bruke fattige og ikke ANSI C kompilatoren som CCS. Bruk en god og ANSI C kompilator som HiTech eller microchip på mplad ide! Det er mange kildekoden systemfiler (Elm er en). Jeg tror at mikrobrikke har egen applikasjon note som beskriver ett system fil for noen kort som brukes i dag. Gorkin

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back