PIFA i HFSS

W

Wycleef

Guest
Hei folkens, jeg vil simulere en 900 MHz PIFA antenne i HFSS 11, men jeg vet ikke hva burde dimensjonene av strålingen boksen for å få S11.kan noen hjelpe meg?

takk,

regards, Wycleef.

Jeg tror at jeg kan hjelpe deg med deg problemet.Min MSc avhandlingen var alt om det.Vennligst les følgende som er en del av oppgaven min:Airbox Mål og boundary conditions
----------------------------------------
For å presist simulere oppførselen til en antenne i HFSS, har en airbox å bli valgt til surround-strukturen.Dimensjonene av airbox kan ha en stor effekt på nøyaktigheten av resultatene.Den airbox Størrelsen må ikke være for små og må være en viss avstand fra enhver utstrålende objekt.Ideelt en airbox størrelse bør være stor, men dette vil øke antallet endelige elementer i løsningen og også øke beregning tid.En tommelfingerregel for å velge størrelsen på et airbox er at alle grenser av en airbox må være minst en firedel bølgelengde unna antennen struktur.I dette eksempelet er resonans frekvensen 1.3GHz har kvart bølgelengde på 57,69 mm.En airbox størrelsen ble valgt til å være 60 mm fra tre sider av utstrålende lapp som ikke er koblet til feedline.Hvis grunnplanet er stor så airbox bare må opprettes over grunnplanet siden det meste av strålingen foregår over grunnplanet.HFSS krever at airbox grenser tildeles som stråling flater slik at det ikke reflektert stråling foregår.Den airbox overflate som sammenfaller med grunnplanet ikke er valgt som en stråling overflate.Hvis du har noen spørsmål jeg vil forsøke å besvare dem, og hvis du ønsker mer informasjon vennligst gi meg beskjed.Jeg håper det hjelper

George

hei blerman13

du sa at dimensjonen av airbox å være minst kvartal wavlength unna 3 sider av oppdateringen.

hva med oversiden av oppdateringen?

også om antenne er sonde matet.bør du bruke denne dimensjonen kriterier for 4. siden av plasteret?hilsen

blerman13 skrev:

Jeg tror at jeg kan hjelpe deg med deg problemet.
Min MSc avhandlingen var alt om det.
Vennligst les følgende som er en del av oppgaven min:Airbox Mål og boundary conditions

----------------------------------------

For å presist simulere oppførselen til en antenne i HFSS, har en airbox å bli valgt til surround-strukturen.
Dimensjonene av airbox kan ha en stor effekt på nøyaktigheten av resultatene.
Den airbox Størrelsen må ikke være for små og må være en viss avstand fra enhver utstrålende objekt.
Ideelt en airbox størrelse bør være stor, men dette vil øke antallet endelige elementer i løsningen og også øke beregning tid.
En tommelfingerregel for å velge størrelsen på et airbox er at alle grenser av en airbox må være minst en firedel bølgelengde unna antennen struktur.
I dette eksempelet er resonans frekvensen 1.3GHz har kvart bølgelengde på 57,69 mm.
En airbox størrelsen ble valgt til å være 60 mm fra tre sider av utstrålende lapp som ikke er koblet til feedline.
Hvis grunnplanet er stor så airbox bare må opprettes over grunnplanet siden det meste av strålingen foregår over grunnplanet.
HFSS krever at airbox grenser tildeles som stråling flater slik at det ikke reflektert stråling foregår.
Den airbox overflate som sammenfaller med grunnplanet ikke er valgt som en stråling overflate.Hvis du har noen spørsmål jeg vil forsøke å besvare dem, og hvis du ønsker mer informasjon vennligst gi meg beskjed.
Jeg håper det hjelperGeorge

Jeg guys.

Jeg har prøvd å simulere en PIFA å arbeide i 900MHz båndet (890MHz-960MHz) med sentrale frekvens på 925MHz.denne utformingen av PIFA ble utviklet i Ansoft Ensemble, men vet at jeg vil gjenskape resultatene ved hjelp HFSS v11, men jeg kan ikke gjøre det.Det gir meg en ressonant frekvens over 1GHz, når den skal være rundt 925MHz.Kan du se min simulering arkiv og fortelle meg hva som er problemet, please?Jeg vet at airbox av strålingen grensen ikke følger 1 / 4 wavelenght dimensjon regelen, men det er den eneste måten å få en S11 grafisk whit en ressonant frekvens på 925MHz.Men jeg vet at er galt.Kan du se på design, og se om det er noe problem med shorting pinner eller whit analysen oppsett .... jeg vet ikke, noe ..... takk.

hilsen,

Wycleef.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Løsningen typen ble satt til 'kjørt terminal'.Jeg forandret oppløsningen typen til "kjørt modale" og jeg fikk resultatet hva du ønsker.

lykke til.

taebin1111 skrev:

Løsningen typen ble satt til 'kjørt terminal'.
Jeg forandret oppløsningen typen til "kjørt modale" og jeg fikk resultatet hva du ønsker.lykke til.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back