Pin og Netlist Problem, IC Station, Calibre PEX

S

seen25

Guest
Jeg gjør en LVS sjekk og det viser OK men når jeg prøver å pakke (PEX) det ikke exract havner i subckt i netlist.pex filen.
i PEX vindu den gir denne feilen
"ADVARSEL: ikke finner et kart på port A på malen for cellen ZERODETECT"
Det vil IKKE bli oversatt fra cellen.
"ADVARSEL: ikke finner et kart til port B på malen for cellen ZERODETECT"
B vil IKKE bli oversatt fra cellen.derfor jeg ikke kan simulere det gjorde jeg porter via "Make Port" kommando og kalte dem som i skjematisk,,
de var toveis, kan dette være problemet?
eller hva annet kan være galt?

Hei seen25,

Jeg møtte også slike spørsmål før.Kanskje toveis porten ikke kan gjenkjennes.Du kan ha en prøve å endre dem med en retningsbestemt port.

Kan være nyttig.

Takk.

takk windy men det gikk ikke ut,

fordi jeg antar at netto koblet til port "myporta" bør ha netto navnet "/ myporta"

et annet punkt, jeg har to porter, sier port1, port2
de er ikke koblet til hverandre verken i skjematisk eller i oppsettet, men i oppsettet ser jeg garn koblet til dem har samme netto navn (si netto 101), dette er rart, når jeg fjernet alle netto 101 fra en sti, og foreta det et nytt nett, (si netto 102) denne gangen korte kontrolløren finner shorts (i aktive kontakter si NETS 101 & 102, selv om jeg byttet netto navn) men det er ingen fysisk forbindelse mellom dem,
så jeg slettet disse kontakte gi korte feil, korte kontrolleres igjen, ikke noe problem.

og trekke dem igjen (uten å kopiere fra andre kontakter i forkjøpet samme problem)
gir igjen noen korte problemer.
og LVS gir fortsatt OKLagt etter 47 minutter:OK jeg utarbeidet en ny layout og skjematisk med inkludert VDD og GND porter, det fungerte denne gangen
Det er underlig måte hvis problemet var makt pins, hvis jeg husker riktig, for eksempel i store konstruksjoner med tråkkfrekvens i forberede enkelte blokker uten strøm pinner, lage celle utsikt fra oppsett da Plantegning og rute dem, nå ser det ut ic stasjon ikke slike en forekomst funksjon for layout celler, må du korrigere meg hvis im wrong

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back