planar filter design bruke High dielectric materiale

G

gladiator

Guest
Jeg prøver å lage en kombinert linje band pass filter på et meget høyt dielectric materiale (epsilon_r = 70).spørsmålet mitt,
ved siden av å redusere størrelsen på filteret og redusere stråling tap (på grunn av høy dielectric materiale), er det noen andre fordeler ved hjelp av høy dielectric materiale?, for eksempel, er det høy dielectric materiell hjelp til å øke kopling eller tillate andre forskjellige moduser for å spre og øke filtrering?.

Hei,

etter min erfaring, vil du bare ha problemer med slike høye dielectric konstant materiale produksjon toleranser vil spille viktig rolle i å lage din måleresultat nær simuleringer.Ikke helt sikker, men jeg tror koplingen vil være vanskelig å øke for høy dielectric sublstrate.Det vil kreve svært smale slisser og vil igjen bli utsatt for toleranser.Hva er din reson å bruke slike høye dielectric konstant i utgangspunktet?

flyhigh

Jeg bygde en elliptisk lowpass filter gang på høy Er materiale.Hvis jeg husker, den cuttoff var rundt 1.5 GHz.Det fungerte bra.Jeg trengte å shoehorn det i et eksisterende design som ikke hadde noen plass.Jeg holdt tykkelse høy så linjen bredder var ikke for liten.Jeg tror du kan ha problemer på grunn av størrelsesforholdet hvis du gikk til høyere frekvenser.

Kjære flyhigh,
Den viktigste grunnen for å bruke høy dielectric materiale er å redusere størrelsen på filteret når utformet ved lavere frekvenser.Mitt spørsmål som jeg leter etter et svar på det, kan den høye dielectric material fungere som en liten resonator og konsentrere feltene rundt filter struktur og dermed styrke filter ytelse.

Hi gladiator,

du ga mer forklaring men stil det er ikke klart nok hva som er frekvensområdet du har i tankene.Hvis du må bruke slike høye dielectric konstant, jeg overtar drifts-frekvensen er relativt lav.I dette tilfellet, er jeg ikke helt sikker på at koplede linje filtre er det beste alternativet for deg (sier ikke at de er umulig, bare kanskje ikke den optimale løsningen).Du kan bli bedre ved hjelp samlet komponenter stedet.

Høy dielectric konstant underlaget vil certanly redusere størrelsen på filter som elektriske lengde inversly proporsjonal med kvadratroten av effektive dielectric konstant, og det er igjen proporsjonal relative dielectric konstant av underlaget.

Du kan tenke på Er effekt som det gjør feltet linjer mer tett.Av samme grunn for å par resonators å oppnå ønsket filter svar, mellomrom mellom resonators må være små.Avhengig av underlaget thicknes, presis fabrikasjon av små hull kan være et problem,
og dermed filter vil være forskjellig fra (alle) simuleringer og får bred spredning av egenskaper i produksjon.

Jeg foreslår som tykke underlaget så du kan komme til å gjøre og hullene er rimelig bred.Lengde resonators bør ikke endre mye sammenlignet med tynne underlaget, så du vil ha små dimensjoner og resonable toleranse krav.

Lykke til

flyhigh

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back