Please help me wilkinson strøm splitter / combiner spørsmål

S

sunstar16

Guest
Thingking av 2-veis lik wilkinson strøm splitter / combiner og innstillingen port 1 inngang (output), port 2 utgang (inngang), port 3 utgang (inngang)

I just know the banlance resistor is 100Ω, but how to get this value by mathematic formula?

1.

Jeg vet banlance motstanden er 100Ω, men hvordan du får denne verdien ved matematisk formel?
All these three ports are matched.

2.

Alle disse tre porter er matchet.Ser inn i port 1, kan jeg forstå hvorfor det er matchet (port 2 motstand og port 3 motstand ved felles er de samme 2Z0, og 2Z0 / / 2Z0 = Z0).Men jeg kan ikke forstå hvorfor det er matchet ser på port 2 eller port 3?
Why say the balance resistor provide good isolation?

3.

Hvorfor sier balansen motstanden gir god isolasjon?Hvordan beregne?
If power P enters into port 1, I know the power of port 2 and port 3 are the same, P/2.

4.

Hvis strømmen P trer i port 1, jeg kjenner kraften i port 2 og port 3 er det samme, P / 2.Men hvis strømmen P trer i port 2, hvordan beregne kraften i port 1, port 3 og balanse motstand?
If port 1 mismatch, how to compute the power consumed by the balance resistor?

5.

Hvis port 1 mismatch, hvordan beregne Kraftforbruket til balansen motstander?Hvis port 2 eller port 3 mismatch, hvordan beregne Kraftforbruket til balansen motstander?

Hvis mulig, vennligst gi meg detaljert informasjon.Disse spørsmålene puzzeled meg mange dager.Mange takk!

Meg email: sunstar16 (at) 163.com

Hei Sunstar

Ta en titt på Mini Circuits Appl oppmerksom AN10006: Understanding power splitters
Det vil besvare dine spørsmål jeg anta.De har mye mer interessant Appl notater .........starter fra deres hjemmeside.
http://www.minicircuits.com/appnote/an10006.pdf
rgds

Mike

Du kan også referere til pozar's microwave engineering bok

disse er alle enkle spørsmål.
Du bør ta seg opp i theroy av mikrobølgeovn solid kretser.
nesten generelle grunnleggende bøker finner du svarene.
kan du se noen kapitler i denne boken -----
microwave transistor forsterker Analysis and Design by Guillermo Gonzalez, Ph.D.
lykke til.

Hei

Mange av dine spørsmål kan besvares ved hjelp av Even Odd-modus analyse.Dette er behandlet i Pozars bok.Du bør lese denne delen.Dette er nøkkelen til å forstå wilkinson design og oppførsel.

Hilsen

Stol på meg!Du kan henvise fyr 7-kraft divider og retningsbestemt Couplers av "microwave engineering" tredje utgave av Pozar.Da får du mange sanser om det.

jeg vil gjerne lage en wilkinson splitter.Alt jeg vet er disse formlene: ZW = 50ohm, den splittede delen er sqrt2 * 50 ohm og R = 2Zw

Hvordan kan jeg få lengden på microstrip linje.
Jeg vet det grunnleggende om denne splitteren, men hvordan du definerer hver linje jeg er ikke sikker.
hvor lenge er en λ / 4 linje i denne saken, og hva med tykkelsen?

For en enkelt del splitter, delte de to "linjer som fører til begge ender av 100 ohm motstanden har og impedans gitt ved

Z = √ (50 * 100) = 70,7 ohm

Dette er fordi hver av dem er kvart bølge transformator.På de to utganger er hver utgang lastet med 50 ohm.På én inngang, vil du den totale impedansen til å være 50 ohm, som du får fra de to linjene som tilbys 100 ohm parallelt med ytterligere 100 ohm, slik at inngangen er matchet.

Med andre ord, er hvert av de "delte" lines en 100 ohm til 50 ohm kvartal wave transformer.

Her er relevante Wilkinson divider sider fra Pozar's Microwave Engineering.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

nå vil jeg designe den splitter med Serenade sv.min frekvensområde er 1-2.5GHz, så jeg tar midten frequeny, ikke sant?
men geht bredden og elektriske lengden programmet ber om impedans og fase.
hva du skal sette inn for impedans jeg vet, men om den fasen jeg er ikke sikker.
hvis jeg sier jeg vil ha en 0 ° fase, er lengden på overføring linjen null.

få en λ / 4 linje jeg har impedansen av 70.7Ω, men det er viktig hvor lang og tykk min microstripline må være.

akkurat nå, jeg har ingen anelse

kvartal bølgelengde betyr fase = 90.however, er lengden for lang for min driftsfrekvensen av 900MHz.is det noen måte jeg redusere det kanskje lamba/40?

Hei

Du kan bruke lumped komponenter i stedet for å gjøre QW linjer.Dette brukes mye lave frekvenser eller med små kretser.

Hilsen

: | hei venner jeg kan bruke en kraft splitter å kombinere forsterke paller
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back