Please help!

B

bingjiang99

Guest
Dear all,

Jeg prøver å designe en antenne med <= 70deg beamwidth.Akkurat nå kan jeg få om 80deg beamwidth.Jeg vet at jeg kan bruke den store bakken, svært tykk underlaget, eller svært tykt superstrate å nå målet.Jeg kan imidlertid ikke gjøre disse tingene på grunn av størrelsesbegrensningen.Hva annet kan jeg gjøre for å redusere beamwidth?

Med vennlig hilsen,
Sist endret av bingjiang99
10. oktober 2008 21:21, endret 1 gang totalt

velger lavere relative permittivity, selvfølgelig vil du redusere effektiviteten også.

ja, jeg bruker svært lav permitivity materiale med lav tap tangent.John_li wrote:

velger lavere relative permittivity, selvfølgelig vil du redusere effektiviteten også.

Bruke ulike Er for underlaget påvirker Frequency Bandwidth og ikke Radiation Beamwidth.
En måte å endre litt på Radiation Beamwidth er å bruke fringing form ved kanten av oppdateringen, eller fringing-formen på bakken-fly hvis dette er liten (hvis den har samme dimensjon som aktivt element).

Hva med PBG rundt oppdateringen.Det vil gjøre stråling mønster smalere, ettersom overflaten er undertrykt.

vfone,

Takk for forslaget.Jeg kan ikke gjøre endringer i bakken, siden det er mulig at antennen er satt på metall toppen.

For øvrig tror jeg at de mindre Er krever større antenne,
dvs. større bakken flyet derfor høyere direcitivty.vfone wrote:

Bruke ulike Er for underlaget påvirker Frequency Bandwidth og ikke Radiation Beamwidth.

En måte å endre litt på Radiation Beamwidth er å bruke fringing form ved kanten av oppdateringen, eller fringing-formen på bakken-fly hvis dette er liten (hvis den har samme dimensjon som aktivt element).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back