PLL sløyfe filteret [hlp]

I

Ingen

Guest
Hei alle sammen;
Jeg vil bruke en aktiv loop filter i PLL min.Hvilke parametere jeg må vurdere ved valg av OPAMP?Hvordan skal jeg designe filter?Bør OPAMP være en høy frekvens OPAMP?Vennligst forklar.

frist av alle design loopen filter fra systemet spec's of the PLL og i denne fasen vurdere OPAMP ideelle

etter u finish filteret design, og være sikker på at PLL er låsing og fungerer ok,
ta filteret og begynne å designe OPAMP å tilfredsstille spec's på filteret

khouly

Det som vanlig depneds på ytelsen du prøver å møtes.

Men noen generelle regler:

Hvis du ønsker svært lavt fase støy PLL, vil du ønsker et lavt støynivå op amp, gjerne en med mindre enn 3 nv / √ hz input støy, og rundt 1 nv / √ hz ville være bedre.

Likeledes, hvis du trenger å ha et bredt PLL filter båndbredde, sier 1 MHz, for rask bosetting tid eller annen grunn, trenger du et mye større op amp enhet gevinst båndbredde, sier 50 MHz.Årsaken er at når du bruker en op amp, setter du den opp som en negativ tilbakemelding enhet med motstander og kondensatorer, slik at gevinsten er riktig som frekvensen øker.I dette tilfellet op amp bare oppfører seg som annonseres Hvis op forsterkerne åpen sløyfe gevinsten er høy når PLL filter åpen sløyfe få kors enhet.Hvis du velger og op amp som ikke har høy frekvens vinning, og prøver du å foreta en bred båndbredde PLL filtrere ut av det, ender du opp med overdreven fase skift i loopen filteret selv (mye mer enn du ville forutsi fra enkle equeations som beregner R og C-verdiene for loop filter).Så ender du opp med en kontroll løkke som svinger sted nær den høyeste åpen sløyfe båndbredde, siden alle fase margin ble tatt opp i en junky op amp.

Hello;
Khouly skrev:
Quote:

etter u finish filteret design, og være sikker på at PLL er låsing og fungerer ok,

ta filteret og begynne å designe OPAMP å tilfredsstille spec's på filteret

bruker et system nivå simulator som matlab Simulink, og bruke transfere funksjonen til filteret, er dette den ideelle filter med ideelle OPAMP, vil dette gjøre u har noen innsikt om PLL arbeider med dette filteret eller ikke

Etter at det fra spec design ur OPAMP,

khouly

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back