pls forklare denne kretsen til meg

R

roronoa

Guest
Den største bekymringen jeg legger denne kretsen er jeg vil gjerne forstå hvordan utgangen av kretsen kan vises som en bølgeform (sinusbølge eller firkantbølge er ikke mitt problem) med en positiv og negativ syklus.

Hva er den viktigste faktoren eller prosess som gjorde produksjonen av det 555 timer som er aa firkantbølge som endrer fra 0-12v å komme ut med en bølgeform som har positiv og negativ syklus på den andre siden av transformatoren?

hvordan dette skje? og hvorfor?

er hensikten med LC kretsen bruker til å forme squarewave til en sinuskurve og har ingenting å gjøre med de positive og negative syklus ting?

Takk for svare
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Transformers arbeidet ved å indusere en spenning i sin sekundærutviklingen som magnetisk fluks i sin kjernevirksomhet endringer.De 555 og driveren er lading og utlading av kondensatoren i den primære svingete som forårsaker flux endringen.Den nåværende endrer retning under ladning og utladingssykluser og derfor produserer både positive og negative svingninger i produksjon.

Det er den enkle versjonen av svaret uansett.

Brian.

Verdien av spole er altfor liten til å filtrere kvadrat-bølge i en lav frekvens sinus-bølge.

Krets har så mange spenning tap som utgangsspenningen er altfor lavt når lastet og er altfor høyt uten last.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back