plz klare mine tvil om bakken og nøytral

G

grittinjames

Guest
noen kan forklare hvordan bakken VTG og nøytral VTG bli null.

hvis nøytral er jordet wt er dens fordel

Begrepet bakken eller jord betyr vanligvis en felles avkastning banen i elektriske kretser.Begrepene Earth avkastning og bakken avkastning er også vanlig.

I elektronikk

Circuit bakken mot jorden
I en elektrisk krets som opererer på signal spenninger (vanligvis mindre enn 50 V eller så), en felles avkastning banen som er det null spenning referansenivå for utstyret eller systemet.Spenning er en differensiell mengde, som vises mellom to punkter å ha noen elektriske potensialer.For å ta bare med en spenning (en elektrisk potensial) av et enkelt punkt, er det andre punktet kan kobles til et referansepunkt (bakken) har som regel null spenning.Dette signalet bakken kan eller ikke kan faktisk være koblet til en strøm bakken.Et system hvor systemet bakken er faktisk ikke koblet til jord blir ofte referert til som et flytende bakken.

no var u answere å tvile på meg som om nøytral og jord

Som en felles betegnelse de er på null volt, men du kan også ha en "flytende bakken" som faktisk kan være på flere volt over / under null volt referanse.

Jeg foretrekker å skille mellom dem alle med "Earth" å være null volt, "Chassis" å være koblet til Jorden i utstyr og dermed på null og deretter bruke "0V" signaler om det er på null volt.

Analog Ground, Digital bakken osv. kan alle bli holdt litt høyere / lavere enn null, avhengig av søknaden så må vise det i en skjematisk.

grittinjames,
I USA er nøytral gjeldende bærer tilbake banen for en krets.Ground er en sikkerhets banen som er oppgitt i tilfelle en feil, for eksempel et kort fra "hot" ledningen til et skap.Det sikrer at blant annet effektbryter skal reise i nærvær av en slik feil.Bakken wire, under normale (ikke-skyld) forhold, bærer ingen strøm.Bakken og nueutral ledninger er koblet sammen ved elektrisk tjenesten panelet, og til slutt er koblet til jord via bakken stang.Den nøytrale ledningen er hvit.Den jordledningen er bar eller grønn.Se NEC (National Electrical Code), tilgjengelig på ethvert anstendig biblioteket, for flere detaljer.Jeg er ikke kjent med europeiske eller asiatiske standarder, men jeg mistenker at de er like.
Hilsen,
Kral

Jeg er enig i mr Kral.

hvis det er noen forbindelse b / w nøytral og bakken hvordan vi r får sjokk når vi r berøre fase.
Det indikerer nøytralt er koblet noen ble til jord. hvorfor det er requeredKral skrev:

grittinjames,

I USA er nøytral gjeldende bærer tilbake banen for en krets.
Ground er en sikkerhets banen som er oppgitt i tilfelle en feil, for eksempel et kort fra "hot" ledningen til et skap.
Det sikrer at blant annet effektbryter skal reise i nærvær av en slik feil.
Bakken wire, under normale (ikke-skyld) forhold, bærer ingen strøm.
Bakken og nueutral ledninger er koblet sammen ved elektrisk tjenesten panelet, og til slutt er koblet til jord via bakken stang.
Den nøytrale ledningen er hvit.
Den jordledningen er bar eller grønn.
Se NEC (National Electrical Code), tilgjengelig på ethvert anstendig biblioteket, for flere detaljer.
Jeg er ikke kjent med europeiske eller asiatiske standarder, men jeg mistenker at de er like.

Hilsen,

Kral

grittinjames skrev:

Jeg er enig i mr Kral.hvis det er noen forbindelse b / w nøytral og bakken hvordan vi r får sjokk når vi r berøre fase.

Det indikerer nøytralt er koblet noen ble til jord. hvorfor det er requered

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back