PMOS diff paret som 1st stage and NMOs felles kilde 2nd stage

K

kavitha_rapolu

Guest
Har noen en kjenner fordelene ved å ha en kombinasjon av
pmos diff paret som 1st stage and NMOs felles kilde scenen som 2nd stage
for å utforme OPAMP?
Er det knyttet til fase margin og båndbredde?Hvis ja, hvorfor?

Med PMOS som første etappe inngang, kan slew rate være maksimert fordi vanligvis første etappen har store Veff.Også med NMOs andre fasen kan maksimere transconductance for høyfrekvent drift

Du kan lese bok av Allen, som er det noen ulike aspekter NMOs og pmos som input.

ok, jeg kan till u fra min erfaring som bruker PMOS transistor har mange ulemper, fordi reduserer gevinsten og fase margin (fase margin er relatert til selw rate) av OP AMP, fordel med å bruke PMOS er lav fliker ngardsoise whish kan løses ved hjelp av mange teknikker, mitt råd til u hvis ur ønsker å designe høy ytelse OP AMP bruk NMOs, pls hvis jeg ikke er riktig, riktig meg
hilsen

Vel, jeg er ikke sikker, men jeg dont bli PM degradering del fra mitt synspunkt u må ha det andre stadiet er gm larege for pole splitte noe som betyr at bruk av et sekund NMOs scenen etter den første PMOS scenen er bra for PM, jeg tror den største fordelen med å bruke et første PMOS stadiet er støy og PSRR

PMOS har lavere flicker noise ,,,...det er en av de viktigste årsakene bak bruker PMOS innspill scenen i mange kretser ....

1) Med pmos input pair støyen tallene vil bli bedre på grunn av iboende fysisk eiendom.

2) Hvis du har pmos innspill scenen og scenen er diff i og diff ut, den andre
må NMOs å sikre enheter i metning regionen.Spesielt hvis du prøver
for høy båndbredde amp

3) Med PMOS i 1. trinn og NMOs i den andre fasen.Du vil ha symmetri i signalveien.I dette tilfellet er det enkelt endte inngang og én endte utgang.

Jeg tror det bedre å bruke NMOs op amp.men avhengig av situasjonen som whats innspill Felles modus ... vi må bestemme som vil bli best i form av OVD og lør marginer.Andre fasen må være en gevinst scene og NMOs alltid har adv. av mindre størrelse (så mindre parasitics) over Pmos teller en del.

PMOS transistor er lav støy, minst lavere enn NMOs, men gevinsten er også lavere.Lyden av den første fasen påvirker produksjonen støy tallet betraktelig.Dermed det første stadiet er PMOS og den andre fasen er NMOs.

Læreboken sier ved hjelp pmos som 1st stage etterfulgt av NMOs som 2. etappe, får du en høyere drepte og lavere flimmer støy.John Martin bok sier selv "... derav mest kunnskapsrike designer bruk pmos input.

Men jeg havn't sett mange pmos som 1st stage innspill i siste jssc papirer.De fleste forfattere bruker NMOs-NMOs kombinasjoner.Kan noen kommentere dette?Tks på forhånd!

hei,

Som mange av dem sa hjelp PMOS diff paret som input stage reduserer noise.Can noen kort hvordan PMOS har lavt støynivå i detalj?

Takk på forhånd

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back