polakker og nuller

A

Amara

Guest
Kanne u forklare hvordan analyse poler og nullpunkter i Analog cxt design.

Hei,
Du kan gjøre tilsvarende krets og deretter bruke strøm og spenning Kirchoft lov til å gjøre overføringen funksjon for en loop.
Overføringen funksjonen ofte skrives som følgende:
H (s) = K * ((1-a1s1) (1-a2s2 )..}/{( 1-b1s1) (1-b2s2)).der s = jw
Når du har overføringen funksjonen får du polene og nuller.
hvor Pi = 1/ai og Zi = 1/bi
Enklere høy impedans vil gjøre en stang og lav impedans vil gjøre null.

korrigere meg hvis jeg er galt.Takk inadvance.

Jeg kan ikke følge din beskrivelse nedenfor:
"Enklere høy impedans vil gjøre en stang og lav impedans vil gjøre null."

Jeg tror hver node i kretsen har en stang, men i symmetriske strukturen den symmetriske noder har samme polen.de nuller er alltid forårsaket av feedthrough.

Hei,
Multisim 9 har Pole Zero Analyse her er litt info om det

Quote:

Pole Zero Analyse produserer reelle og imaginære koordinatene til polene og / eller nuller, avhengig av hvilke analyser er aktivert.The Pole Zero Analyse gir nøyaktige resultater på kretser med passive enheter (motstander, kondensatorer og Inductors).
Kretser som inneholder aktive enheter (transistor eller opamps) vil ikke alltid viser de forventede resultatene.

hallo,

hvis du har en bane mellom input og output dette hva gjør en null

til Ree:

hei, kan du forklare hvorfor "hvis det er en sti mellom input og output, som vil gjøre en null"?

Jeg tenkte at en bane mellom I / P & O / P, som betyr at jeg / p kort med o / s.så, o / p spenning = I / P spenning.gir det meg en null?

kan du hjelpe meg på dette punktet?takk.

Ja, hvis det er en sti fra i / p å o / p deretter H (w) = 0 som betyr å gi oss et null.

Før jeg sa "high ipedance vil gjøre en stang og lav impedans vil gjøre et null"
bare for enkel måte å si.Egentlig, som noden som har uendelig impedans (H (w) er uendelig) så det node har en stang.Og det er likt med null.Er du enig med meg?

En fwd bane bidrar med et null, og motsatt vei en stang ....
Dermed kan vi finne ved å overføre funksjonen ... dominerende poler og nullpunkter ... og tilpasse designen tilsvarende ...

Du har vanligvis null hvis det er raske banen parallelt med langsomme banen fra inngang til utgang.

Hvis u bruk cascade det wil b økning i antall poler avhengig av hvor mange scener du bruker ..Hvis u cascade 2, deretter blir det en økning på 2 poler ..Overføringen funksjonen Analysen vil gjøre det klart ..Men jeg er ikke sterk i det ..

Denne boken har en ny og enkel metode for å finne poler og nullpunkter fra ulike nettverk:
http://books.google.com/books?vid=ISBN0521624428&id=DYgS4nkJ5W8C&pg=PA1&lpg=PA1&dq=fast analytical techniques&sig=UHtZtrHlLjk5l_p5hydDfu9JQPs

I highly recommend it.

Hvor kan jeg finne boken?Lagt etter 8 minutter:Jeg tror f kompensasjon er svært vanskelig

Jeg var bare å lese denne diskusjonen og kunne ikke få noen punkter:

Jeg kan forstå hvordan null kommer inn i bildet.Vi sier at det er to parallelle baner fra inngang til utgang og fra disse to banene, signal fra inngang til utgang kommer i motsatt fase, slik at de avbryter hverandre og får vi en null der.

Kan noen forklare effekten av stangen også på lignende måte.Hvorfor sier vi at signalet er uendelig på polet frekvens?Lagt etter 14 minutter:Jeg er ikke enig med at

Jeg tenkte at en bane mellom I / P & O / P, som betyr at jeg / p kort med o / s.så, o / p spenning = I / P spenning.gir det meg en null?'

I / P er ikke kortsluttet til O / P (i dette tilfellet er overføring funksjon 1), O / P er kortsluttet til bakken (så overføringen funksjonen 0)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back