Port definisjon for lambda / 2 dipol simulering bruker CST

M

Mustafa_Engineer

Guest
Hei, jeg ønsker å simulere lambda / 2 dipol på ledig plass ved hjelp av CST. Jeg har sjekket eksemplet i hjelpefilene av CST. Jeg har spørsmål angående porten definisjonen Hvis fôret gapet er bare 0,25 mm, så cpoints bør være: x1 = 0 y1 = 0 z1 = 0,125 x2 = 0 y = 0 z =- 0,125 hvorfor han definert to verdier for X1 og X2 ?? behage hjelpe?

Jeg sjekket modellen. Hvis du ser på History listen, er port definert som følger: Med DiscretePort Reset PortNumber "1" Type "SParameter" Impedans "65" Voltage "1.0" Current "1.0" Point1 "0", "0....... »,«-d / 2 ". poeng2" 0 "," 0 "," d / 2 ". UsePickedPoints" True ". LocalCoordinates" False ". Monitor" True ". Opprett End With som er slik du forventet. Ikke bli lurt av tallene vist (ser ut som en bug). Det må være grunn til å definere porter ved å plukke ansikt sentre.

Siden det er deaktivert og dermed ikke representerer den faktiske plasseringen. Beste måten å definere denne type port er å plukke både ansikter og deretter bruke havnen.

Kjære alle Jeg har et problem jeg vet ikke hvorfor stoppe bandet skaper den høye frekvensområdet? en annen ting som størrelser produserer store stop bandet for godt SRRs? Hva er meningen med størrelser? er det ring størrelser eller ikke? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 1 minutt: [/color] [/size] En god stopp bandet er nødvendig for størrelsene er store eller ikke?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back