Port raffinement, prosess hf3d feil: For få dirigenter ble funnet på port WavePort1.

A

abhisheksarkhel

Guest
Jeg er ny på HFSS og få følgende feilmelding- [Advarsel] Bakgrunnen ikke fullt berører følgende grenser: "PerfE1 '. Dette kan produsere en feil resultat. (10:39 den 18 februar 2012) [error] Port raffinement, prosess hf3d feil: For få dirigenter ble funnet på port WavePort1. Det bør være en dirigent for hver terminal, med en ekstra referanse dirigent. Utilsiktet kontakt mellom lederne kan forårsake denne feilen ... Jeg kunne ikke i stand til å opphisse bølgen port skikkelig, men jeg vet ikke hvordan de skal løse it.I Jeg bruker HFSS11. Vennligst hjelp meg. Takk på forhånd

Feilen skjer på grunn av det faktum at du trenger to ledere for å sette opp en waveport, dersom linjen for integrering ikke berører to ledere så vil du se denne feilen. Dine ledere SRR_1 og SRR_2 dont touch den waveport, er jeg ikke overrasket om feilen. Håper det hjelper El chiquito

Nå etter korrigering som instruert av deg jeg får følgende melding- Bakgrunnen ikke fullt berører følgende grenser: "PerfE1 '. Dette kan produsere en feil resultat. (07:32 AM 19 februar 2012) Jeg kan ikke i stand til å løse det. Vennlige hjelpe meg.

To ting. porter innstillingen er litt komplisert i Driven terminal, endre løsning type til Driven Modal og deretter tegne rektangler hver for to porter som du ønsker å stille og deretter trekke integrering linje og sette opp bølge portene henholdsvis. Jeg har den oppdaterte filen av deg men i HFSS13 jeg er ikke sikker på om du vil være i stand til å åpne it.but anyways Jeg skal laste det opp her bare i tilfelle.

Kan du hjelpe meg ved å gi brukerveiledningen HFSS 13 i fravær av bruksanvisningen jeg har ikke i stand til å operere den riktig tidligere.

Unnskyld meg? hva filen å gjøre noe med den HFSS 13 manualen? hilsen Elchiquito

Jeg hadde forsøkt å simulere strukturer ved hjelp HFSS 13 men bølge port byggeprosessen i HFSS 13 og HFSS 11 er litt annerledes (det er det er min observasjon hvis jeg ikke feil) så i mangel av et dokument jeg kunne ikke i stand til å gjøre det i HFSS 13 så jeg byttet til HFSS 11.As strukturen er bygget i HFSS 13 så jeg hadde bedt for ethvert dokument som kan hjelpe meg å konstruere strukturen i HFSS 13 fordi HFSS 11 ikke tillater meg å åpne filen properly.I skal prøve å bygge strukturen i HFSS 11 og da skal jeg komme tilbake til deg. Takk

så vidt jeg vet er ikke en hel masse forskjell mellom 13 og 11 når det gjelder tegning. bortsett fra når din løsning type er drevet terminal, ber HFSS13 for referanse dirigenten, som er ellers i 11 der du må tegne en integrasjon linje. Jeg er ikke sikker på noen manual for 13 fordi aldri trengte en. du kan henvise til Hjelp-menyen. håper noen vil legge manualen du leter etter. Inntil da kan du prøve det selv har det gøy hilsen Elchiquito

Jeg skal prøve strukturen i HFSS 11 og så er jeg kommer til å få tilbake. Takk

integrering linjen går fra lederen til grunnplanet. Håper det hjelper hilsen Elchiquito

Hva er betydningen av integrering linje i sammenheng med HFSS? Betyr valget av integrasjon linje effekter moduser i side strukturen? Hvis det er slik så hvordan jeg kan analysere at av mange muligheter for integrasjon linje som er riktig for geometri min? Hilsen Abhishek

Jeg er ikke sikker på multimodale integrational linjer. men jeg er sikker på at integrasjon linje effekter moduser i side strukturen håper fullt vil det være noen andre som kan gi ua bedre innsikt i det anser Elchiquito

Såvidt jeg hadde sett en kan simulere strukturer uten integrasjon linje, kan du i det minste fortelle meg når du skal sette en integrasjon linje, og når ikke så? Hilsen, Abhishek

Integrasjonen linje er linjen der E-feltet er integrert for å oppnå spenning. Det bestemmer retningen på E-feltet. For to-dirigent system, bør integrasjonen linjen være fra en dirigent til en annen for Odd-modus eksitasjon og fra dirigent til bakken for selv-modus eksitasjon.

I grensen tilstanden SRR bruke HFSS er det nødvendig å definere to vegger som perfekt elektrisk og ytterligere to vegger så perfekt magnetisk veggen? Jeg har festet to HFSS filer med to forskjellige typer grense tilstand hvis du ber fortelle meg hvilken som er riktig valg for mitt tilfelle så vil det i stor grad hjelpe meg. Takk

Bror Jeg har ingen anelse hva du prøver å gjøre. har du et papir? der du tok design fra Regards Elchiquito

I grensen tilstanden SRR bruke HFSS er det nødvendig å definere to vegger som perfekt elektrisk og ytterligere to vegger som perfekt magnetisk veggen? Jeg har festet to HFSS filer med to forskjellige typer grense tilstand hvis du ber fortelle meg hvilken som er riktig valg for mitt tilfelle så vil det i stor grad hjelpe meg. Takk
Jeg har sett på split ring resonator, dette er hvordan grensene er vedtatt, Z-retning PERfH, waveports langs X retning og langs y retningen du har perfe. Håper det hjelper hilsen elchiquito

du er velkomne. Jeg ønsker deg alt godt for din fremtidige bestrebelser hilsen Elchiquito

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back