Posisjonering av dagens sesne motstand etter dagens forstand transformator?

G

grizedale

Guest
Når du gjør primære nåværende sensing i en frakoblet halvt bro omformer, hvor du setter den forstand motstand? (Dvs. motstanden på sekundærsiden av dagens forstand trafo) Setter du den på strømtransformator siden av likeretterbro, eller PWM-kontrolleren siden av likeretterbro.? Side 17 (nederst) av følgende setter det på kontrolleren siden av likeretter, ................ http://www.national.com/ds/LM/LM5039.pdf ... men andre referanser satte den på den andre siden (coil-side) av likeretter. -Noen enda splitte motstanden i to og ha en på hver side av likeretteren. Så ville mitt spørsmål være ...; hvor skal motstanden gå og hvorfor?

Jeg er under inntrykk, har som CT drift er tilstrekkelig drøftet i din nåværende tråd http://www.edaboard.com/thread222904.html~~HEAD=NNS Så lenge du ikke undisclose de "andre referanser "jeg vet ikke hva jeg skal kommentere her. Utfyllende hva som tidligere er sagt. Ved hjelp av en likeretter bro på videregående har selvsagt en forutsetning at CT spesifikasjoner tillater det respektive spenning integrert på videregående, og at feilen introdusert av magnetiseringen strømmen er fortsatt akseptabelt. For en 10% nøyaktig strømbegrensning søknaden, er mye mer egnet enn for en 0,1% måling av strøm. Best CT ytelse skal oppnås når effektivt shorting utgang, slik at en lav impedans shunt med etterfølgende forsterker og aktiv likeretter kan bli foreslått i noen tilfeller (annet enn strømbegrensning). Men sikkert ikke en shunt etterfulgt av en bro likeretter.

Jeg tror skjematisk på side 17 er riktig. Hvorfor ønsker du å sette den før brua? Før eller etter, tror jeg det er ingen stor forskjell, som vanligvis strømtransformator er en strøm til spenning transformere krets - du vil få den nåværende kjente og selvfølgelig integrert som spenning på CF. Du må velge verdien av Cf nøye, slik at din tilbakemelding er ikke for mye forsinket, men også noen korte utbrudd må filtreres ut.

sette motstanden før brua er måten Marty Brown gjør det på side 128 av strømforsyningen Cookbook. -Men er eksemplet han gir det en topp gjeldende modus Half Bridge SMPS, uten balansering svingete, og ingen serier kondensator i den primære .... så jeg lurer på hva jeg skal gjøre av denne teksten .....

sette motstanden over CT (dvs. før brua) vil senke CT nåværende sett i den forstand motstanden etter brua - og så gjør målingen ikke lineær og unøyaktig i senere motstand.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back