Power Amplifier

T

tomhive

Guest
hei venner,
hvorfor min PA er oscillerende på 100MHz ...de som alt er greit: cry:

Kjære,

send mer informasjon, for eksempel arbeider frekvens, type transistor (bipolar, Fet, MOSFET, ldmos), klasse av drift (A, AB ,...) og annen nyttig informasjon.

lykke.

memarian skrev:

Kjære,send mer informasjon, for eksempel arbeider frekvens, type transistor (bipolar, Fet, MOSFET, ldmos), klasse av drift (A, AB ,...) og annen nyttig informasjon.lykke.

Har du riktig inngang og utgang match nettverk for transistor?Har du riktig strømforsyning dekopling kretsene?Prøv å legge til flere jordet poeng på PCB.Du burde vite gevinsten av en transistor i lav frekvens (si 100MHz) er ganske mye høyere enn ved høy frekvens (3.5GHz), så du må sjekke dataarket av denne transistoren og gjøre stabiliteten analysen ikke bare i ditt arbeide frekvens, men lavere seg.

Hvis du bruker tråkkfrekvensen, bruk K-Factor simulering for å sikre stabilitet, for mer informasjon om denne simuleringen sjekk spekteret manuell

Jeg du bruker et annet simulator, gjør S-Param simulering, og deretter kan du få K faktor og Delta-faktor fra dem, dont jeg husker uttrykkene men du finner dem i alle PA tekst, må K være større enn én og deltaet mindre enn en ...

PA's generelt har to typer av ustabilitet, lav frekvens på grunn av tilbud og bakken oppsigelse problemer og høy frekvens på grunn av feil input og output matching.

aomeen skrev:

Hvis du bruker tråkkfrekvensen, bruk K-Factor simulering for å sikre stabilitet, for mer informasjon om denne simuleringen sjekk spekteret manuellJeg du bruker et annet simulator, gjør S-Param simulering, og deretter kan du få K faktor og Delta-faktor fra dem, dont jeg husker uttrykkene men du finner dem i alle PA tekst, må K være større enn én og deltaet mindre enn en ...PA's generelt har to typer av ustabilitet, lav frekvens på grunn av tilbud og bakken oppsigelse problemer og høy frekvens på grunn av feil input og output matching.

Det er osc ute av bandet.Kanskje gevinsten er for høy ved lave frekvenser.Tap kan legges i biasing Circuit på osc frequency.You kan også prøve å legge en serie av bypass kondensatorer med ulike verdier på gate partiskhet og avløp bias.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back