Power-over-Ethernet er det standard for 5 eller 3,3 V?

T

tom_hanks

Guest
Hei Fellomates, jeg trenger litt informasjon relatert til POE. ifølge IEEE802.3af 48v kan brukes på pinnene 7 & 8 .. men hvis jeg trenger 3.3V og 5V så er det en bestemmelse eller standard er der ..? plz sette noen fokus på nåværende fremgang på POE .. TIA

Du ville bruke en bytte strømforsyning å konvertere 48V til 3,3 / 5 med høy effektivitet. Du kan enten bruke en av ditt eget design, eller bruke en innkapslet DC-DC omformer modul. Siden Ethernet kabling er relativt tynn, det er ikke en god idé å prøve å kjøre 5V over det direkte. Ved hjelp av en høy spenning ved lav strøm kan du få en høyere wattstyrke ut av kabelen. Hvis du prøver å kjøre den samme effekten med en høy strøm på 5V, vil kabelen slippe spenningen som gale. Merk at din DC-DC omformer bør være av den isolerte typen av sikkerhetsmessige grunner.

Er det en referanse design eller et program notat om PoE og dets komponenter?

Noen Dokumentasjon: hxxp :/ / www.fairchildsemi.com/an/AB/AB-44.pdf hxxp :/ / focus.ti.com/lit/an/slyt085/slyt085.pdf hxxp :/ / www.transition.com / TransitionNetworks / Resources / NO / PDF / PowerOverEthernet.pdf Cristi

[Quote = alexz] Er det en referanse design eller et program notat om PoE og dets komponenter? [/Quote] Vennligst utforske nettstedet til MAXIM, TI, NS samt ST. Jeg personlig tror TI spille en viktig rolle i PoE-feltet. Gjeldende af standard er matuar, men høy effekt på standard er ikke ferdig ennå.

Se vedlegg. Kunne være noe sånt som dette. 48V trenger for å redusere strøm. Så det er best å kildekode 48V og har DC / DC på den andre siden.

Mange PD chips har allerede integrert DC / DC-kontrolleren, selv høy side MOSFET.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back