Printede kvele for en trykt monopole antenne

O

orisapir

Guest
Hei alle,
Jeg prøver å lage en PRINTED monopole antenne uten bakken flyet (gjøre den til en ermet antenne).Hvordan ville du gjøre en PRINTED ermet kvele?Jeg gjør overføring linje en stripe, men det virker som bare legge to linjer kvartal bølgelengde lenge å opptre som spurs ikke er nok.
noen tips eller ideer?

Thanks1

Ori

Design trykt meander linje og dette vil bli den utskrevne kvele.
http://ma.icu.ac.kr/papers/2002_MOTL_meander.pdf

Takk Vfone for svaret ditt.
Dessverre er denne type løsning vil ikke løse problemet mitt, siden min antennen er ikke monteres på bakken flyet.Kanskje jeg kan beskrive hva jeg leter etter en måte å implementere en Bazooka kvele i en trykt måte på en trykt, gummi-duck liker, monopole antenne.

Takk igjen,

Ori

du sier det ikke er grunnen flyet.Men det er en umulighet.For aktuell for å gå inn i antennen, det må være like og motsatt retning gjeldende gå tilbake til kilden.I noe som en overtale linje, dette er mer åpenbar - den videre reiser gjeldende kan tanken på å reise på midten dirigent, og det tilbake gjeldende kan tanken på å reise på ytre conductor skjoldet.I denne typen en innmating for en monopole du kanskje ikke ønsker gjeldende strømmer tilbake på utsiden av bakken skjold, men i stedet ønsker 100% av det strømmende tilbake på innsiden av overtale bakken skjoldet.Så, noen setter en overføring linje sleave på ytre overtale bakken skjold for å stoppe utenfor strømmer fra strømmende.

Du synes å ha en annen feed mekanisme, men likevel vil bruke en kvele å gjøre "noe".Ikke sikker på hva du vil gjøre, men åpenbart en bedre beskrivelse er nødvendig.

Du har rett Biff, det må være noen aktuell returnere banen, som er på en overtale håper den indre siden av den ytre overtale skjoldet.Jeg ikke si det er ingen grunn akkurat det er ingen grunn flyet.Jeg er faktisk på jakt etter noen PRINTED (PCB) gjennomføring av hvordan å generere kvele i en koaksial like måte.

Hvis det er COAX bare putte metall rør over det og justere lengden.Dette er den klassiske Bazooka ermet.Eller bruke kobber folie.Ferrite perler kan gjøre samme jobb.Du Målet er å hindre RF gjeldende å strømme gjennom den ytre conductor av koaksialkabel.Ferrite bead kan gjøre det bra.Kan være den beste løsningen er å bruke differensial linje med balun, men det er bare en idé.Du vet søknaden bedre.Én måte er å spole flere svinger av overtale rundt ferrite toroid eller bare spole dem uten kjerne.Avhengig av frekvensen kan det fungere godt.Jeg har en slik kvele (ingen ferrite) i mitt hjem radiostasjon og det fungerer perfekt.

Takk for svaret, men vær oppmerksom på at jeg er på utkikk etter en trykt versjon uten A COAXIAL VERSJON!
Jeg kan ikke ta noe som ikke er PCB basert skyldes produksjon kravet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back