printer interface til kontrolleren

P

prasadaradhya

Guest
Hei,
Jeg ønsket å skrive ut tekst og grafikk ved hjelp av Punktmatrise skriveren ved å sende kommandoen gjennom microcontroller.
Kommandoen blir sendt gjennom Embedded C språk.
Parallellport grensesnittet brukes til å koble mellom microcontroller og skriver.

Hei
u kan gjøre, som
få programmerere manual for respektive skriver,
Dataene format er enkel,
8 data buss,
1 Strobe,
1 opptatt sjekking er nok til å starte printting tekst og grapnics.

- babesh

Takk Babesh for ur svar

Jeg sendte data til D0 - D7 pin deretter Strobe pin Lav ga forsinkelse for 1ms deretter Strobe pin High.
Jeg får 3.3V fra kontrolleren i Strobe pin, Er det et problem?
Jeg er ikke sjekker opptatt pin.selv
1. charter sendes når skriveren er slått på er heller ikke Cumming.
når jeg trykker utskriftsknapp Skriveren skriver ut noen useriøs verdi, selv om jeg ikke sende noen tegn.

Hva spenningen grensesnittspråket kjører, de fleste eldre Punktmatrise er satt opp for TTL nivåer.

Jeg foreslår at du kanskje vurdere å bruke ack å se når skriveren godtar din data,
i stedet for travelt, men begge bør fungere.

En gammel EPROM lpt testingsverktøyet jeg plukket opp i en useriøs salg brukt for å gi Strobe & klokke en binær møte for å løse et EPROM og ack å utløse tidtakeren.Den eproms data gikk gikk rett til D0 ~ D7 utskrift samme tingene om og om igjen.

Samvirking er ikke et problem, men sender ESC / P grafikk er ..er du sikker på at du vil skrive ut grafikk fra en opp?

Hei,

Når du slår på skriveren, vil det ta litt tid å bli aktivt,
ved at varigheten kan det gi opptatt stat,
det bedre å sjekke opptatt også, ellers vente på 1 sek afer slår på skriveren (for tiden beeing)
og gi en forsinkelse mellom hvert charecter, som vil gjøre ...

Jeg prtefer bruker en 5 V nivå signaler, i tvil om at (3.3V) kan være problemet.

Én forholdsregel: Send to bytes 1BH, 40H (Esc, @) før du sender data til skriveren, er dette initialiseringsprosessen kommandoen brukes på mange av Punktmatrise skrivere.

KamalS: Vi kan skrive ut grafikk også bruke Esc / P-kommandoer.Men vi kan ikke garantere at det vil fungere for alle Punktmatrise skrivere.- Babesh.

Hei
Printer manual for ESC koder vil være nyttig i utskriften grafikk.Jeg brukte LX800 skrive ut grafikk, det fungerer fint.Hvis du lykkes i å skrive ut en karakter, resten er ikke noe problem.Mange av dem er på nettet.For andre er mest veksler fungere med mindre du ønsker å bruke alternative font sette skriveren støtter.
Raoof

Takk,
Jeg kan skrive ut tekst nå, nå er jeg jobber med utskrift Graphics (SINWAVE).
Jeg trenger å konvertere sinwave hjelp ADC og vil bli lagret i SRAM deretter å lese dataene som er lagret i SRAM og skriver det ut.
Jeg må skrive ut denne sinwave, Hvis noen kjenner noen link som kan gi en idé eller eksempel programmet for å skrive ut i grafisk modus kan du sende meg.

Jeg bruker å bruke TV Electronics - MSP 245XL Classic Punktmatrise skriveren.Det ble oppdaget som EPSON Action Laser 1000 i PC.

Jeg fant en EPSON kommandoen Dataark,
ved at det ble presisert at Action Laser 1000 serien kommer under ESC / P-kommandoer, er det noen forskjell mellom ESC / P kommandoer og ESC/P2 kommandoer?

Jeg har vedlagt Dataarkvisning også.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back