Problem Hvordan lese RFID Reader

R

rakanety

Guest
Nice to meet you EDAboard master i elektronikk, i wanna be.

Jeg har en RFID-leser som dette:

Start OK
Data 0 = 30
Data 1 = 30
Data 2 = 31
Data 3 = 38
Data 4 = 36
Data 5 = 31
Data 6 = 37
Data 7 = 45
Sjekksum 0 = 31
Sjekksum 1 = 35
End Data

med kortnummer 1.597.822.

Jeg vil gjerne spørre om utgang seriell er ASCII eller andre? Hvis ASCII hvordan du leser det i denne tabellen:
02-10 character data ascii-Sjekksum-CR-LF-03
Og sist hva slags kort dette er det ID-10, ID-19, osv.?
Send meg e-post til her eller direkte til rakanety (at) yahoo.com.Thank deg.

Det er ASCII hex.

Kodene oversettes til ASCII er 0018617E som er 1.597.822 i desimal.

Brian.

betwixt skrev:

Det er ASCII hex.Kodene oversettes til ASCII er 0018617E som er 1.597.822 i desimal.Brian.

Det vanskelig å si hvor de ekstra numrene kommer fra, det avhenger av RFID-tag i seg selv og enheten faktisk lese den.Jeg vil gjette på '12 'er enten en status nummer fra RFID-leseren, eller det kan være en produsent kode for RFID-koden selv.

The '15 'på slutten vil være en kontrollsum.I utgangspunktet et nummer utledes ved å mate alle de foregående numrene i et matematisk formel for å bekrefte at de alle var mottatt riktig.Det finnes ingen standard for å gjøre dette, det avhenger av leseren produsenten.De tre viktigste måtene som brukes er ganske enkelt å legge til verdiene av alle de tidligere tegn og viser den samlede, å legge dem i et polynom ligning eller bruke nummeret som gjør den totale til et visst beløp.Datablad for at leseren skal fortelle deg hvordan det beregnes.

Jeg er redd jeg ikke kan hjelpe med VB-kode, jeg har aldri programmert i noen Micro $ oft språk i det hele tatt.Jeg bare program i assembly språk eller 'C' for mikrokontrollere eller av og til, i Linux.

45 er den heksadesimale ASCII-koden for "E 'ikke' F '!

Brian.

Det \ '15 \ 'fra data HyperTerminal: 120018617E15 når du beregner

12hex xor 00hex xor 18hex xor 61hex xor 7Ehex = 15 hex jeg får det fra noen referanse og \ '12 \ 'kanskje det er produksjon koden som du nevnte tidligere.

Kanskje kan du sende meg å få data fra HyperTerminal til forsamlingen eller c språk, og jeg oversette til vb språk ved myself.thank du hjelper.

Jeg tror ikke HyperTerminal har en metode for sending av informasjon til andre programmer enn lagring av tekst eller klippe ut og lime.

Jeg tror det du trenger å gjøre er å bruke VB til å åpne seriell port som en fil og lese tegn fra den.Beklager, men jeg har aldri bruke BASIC si VB så jeg kan ikke hjelpe med det nøyaktige programmet instruksjonene du har å bruke.Hvis du åpner den serielle porten, vil det være det samme HyperTerminal bruker nå, bør du kunne lese bokstaver direkte i programmet.

Brian.

Kan jeg få programmet til å åpne den serielle porten, til å lese tegn fra HyperTerminal? Takke you.i er fortsatt lurer på hvordan du får disse dataene til å programmere den ..

Jeg har prøvd denne kildekoden

Private Sub Form_Load ()
MSComm1.Settings = "9600, n, 8,1"
MSComm1.CommPort = 1
MSComm1.PortOpen = Sant
End Sub

Private Sub Form_Unload (Cancel As Integer)
Hvis MSComm1.PortOpen = True Så MSComm1.PortOpen = False
End Sub

Private Sub MSComm1_OnComm ()
Hvis MSComm1.CommEvent = comEvReceive Så
Text1.Text = MSComm1.Input
End if
End Sub

den text1.text fortsatt tomme, om jeg har å fange dette fra HyperTerminal til tekstfiler eller i programmet med dette? kan du gi noen informasjon om dette? takk ...

NB: Jeg bruker 9600 og COM1 for det, for over 9600 jeg kan ikke bruke

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back