problem i 74ls192 telle opp

B

blush

Guest
hjelpe! mitt problem er 74ls 192 teller ikke opp jeg prøve det i Proteus og det fungerer, men når jeg implementert den i breadboard det ikke virker [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] -------- - Post lagt på 11:25 ---------- Forrige post var på 11:24 ---------- [/size] [/color], og skjermen er ikke stabil også

dette er mitt design [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 04:22 ---------- Forrige post var på 04:19 ---------- [/ STØRRELSE] [/color] Dette er min design

kan ikke se bildet klart. det kan være en sammenheng problem. dobbeltsjekke din krets ledningsnett, makt og jordkontaktene.

@ Rødme Først av alt, hva er hensikten med denne kretsen? :-D Noen deler er bare frittstående, er de ikke koblet til kretsen. - Det er ikke en god idé å blande bipolare transistorer og logiske porter på den måten du har. - Behov for å koble noen begrensende motstander (100ohms) i mellom BCD dekoder og 7 LED segment display - Koble noen pull-up motstander (10k) fra ikke brukes "telle opp" og "Count Down" innganger til 5V strømforsyning

logikken bryter det representerer en sensor .. hva skal jeg gjøre med transistor forbindelse? [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 17:05 ---------- Forrige post var ved 17:02 ---------- [/size] [/color] jeg gjør et transportbånd ved hjelp av logiske porter bare .. LED representerer motoren og det er et transportbånd som styres av en sensor

For å hjelpe deg vi trenger å ha flere detaljer om funksjonaliteten i over kretsen. Kan du gi staten tabellen / tilstandsdiagram for det?

thnx til u mister_rf ur kommentar hjelper meg mye jeg løse dette problemet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back