problem i avr c koder

E

engineer khan

Guest
?? hva gjør følgende måte i lcd grensesnitt program (plz noen hjelpe meg brødre)
Code:
 lcd_cmd (unsigned char element) {dataport = item; ctlrport = (0

Både kode listing gjør det samme med unntak av forsinkelsen (50) i den første oppføringen.

Jeg tror problemet er med kompleksiteten her, prøvde forfatteren av koden for å gjøre koden klart, men det kan bli mer komplisert i en uerfaren øyne. (S) han prøvde å understreke 'rs' og 'rw' biter bør være 0 når 'en' er klokket:
Code:
 ctlrport = (0

hva>, |? stå for kort disse plz,,,, kan ikke v bruke de samme c-koder som for 8051 som jeg har gitt i forrige innlegg??

Har du gjort et søk etter C operatører? Hvis ikke bør du, vil du finne mange nettsider som forklarer disse.

[QUOTE = ingeniør khan; 1139411]???? Hva>, | stå for kort disse plz,,,, kan ikke v bruke de samme c-koder som for 8051 som jeg har gitt i forrige innlegg [/QUOTE]> dytter litt rett. Hvis PORTA = 0b00000001, hvis det er flyttet til venstre blir det 0b00000010, dvs. betyr 1PORTA 8PORTA verdien forblir den samme. | Er en bitvis eller operatør.

Det er ikke riktig atferd du beskriver er roterer ikke skifte. For en høyre shift med 1 på en byte gir 0 og en venstre shift med 8 gir også 0 hvis den opprinnelige verdien er 1.

Det er ikke noen operasjon brukes til 'ctrlport "i første linje, det er bare lastet med en ny verdi som en '0' flyttet 'no' antall ganger som fortsatt er en '0 '. I andre linje er det igjen lastet med en ny verdi, men denne gangen tre verdier ORed. Mens '(0

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back