Problem installere Matlab i Linux libjvm.so

C

claudiocamera

Guest
Hei der.

Etter apparentlly har installert Matlab i Linux, Debian (Kurumin 6.0), kom jeg over noen problemer mens du prøver å kjøre den:

Meldingen jeg fikk, var:

kurumin (at) kurumin: / usr/matlab/bin/glnx86 $. / MATLAB
Advarsel: nyeste versjonen av matlab app-defaults fil ikke funnet.
Kontakt systemansvarlig for å ha denne installert.
Advarsel: Kan ikke laste Java Runtime Environment: libjvm.so: cannot open shared object file: Ingen slik fil eller katalog.
Advarsel: Deaktivere Java-støtte.
Advarsel: Kan ikke tilgang OpenGL biblioteket

<MATLAB>
Copyright 1984-2004 The MathWorks, Inc.
Version 7.0.0.19901 (R14)
06 kan, 2004

??Udefinert funksjon eller variabel "matlabrc '.

Min bekymring er knyttet til libjvm.so problemet.Alle kan gi meg et hint om hvordan å løse dette glitche?

MFC-J200 to nowe kolorowe, atramentowe urządzenie wielofunkcyjne firmy Brother. Model ten wyposażony został w funkcje kopiowania, skanowania i faksowania, jak również obsługę sieci bezprzewodowej. Brother MFC-J200 powinien się sprawdzić zarówno w domu, jak i w małych biurach.

Read more...

Hei
Hvis alt du vil er å fjerne advarselen prøve denne "matlab-nojvm".
Eller kanskje du bør installere Java runtime biblioteker fra solen nettsted.

stated.

Den enkleste vil være å installere JVM fra SUN som louisnells
oppgitt.Jeg ussually liker ikke forhindrede ting på installasjonen som det er lagt der for en grunn.

Hei, Takk for svar.Jeg har løst problemet.Jeg hadde ikke nødvendig å installere denne bibliotekene når det allerede var installert.Problemet er at i matlab instruksjoner det er ingen anelse om behovet for å kjøre et skript kalt install_matlab, etter at du tydeligvis har installert programvaren fulgte alle instruksjoner gitt.Etter installere, bruker skriptet, svært sannsynlig å møte et annet problem som kjører Simulink dette skyldes matlab forventet en frarådet bibliotek libxft1.Du kan gå gjennom installert den eller nyere en.

Hilsen

Claudio

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back