Problem med 3 leder LVDT

• Thread starter fuzzycontrolfreak
  • Start date
F

fuzzycontrolfreak

Guest
Hei alle, jeg jobber med et prosjekt hvor jeg bruker en LVDT for nøyaktig Mål og av en lineær ventil slagvolum. Problemet er at jeg har ingen dokumentasjon knyttet til sensoren, og jeg har ingen anelse om de riktige ledningene. Jeg har tre terminaler som kommer ut av ventilen, hvorav to er kortsluttet og synes å være inngangen coil. Gjennom prøving og feiling, fant jeg ut at ved å bruke AC signal over disse terminalene, er en DC-utgang generert på tredje terminal med hensyn til bakken (som er en av de to terminalene av input spiral). Denne DC spenningen har en rekkevidde på 250 mV, og har et veldig lavt signal til støyforhold. Dette gjør meg usikker på om jeg skal på riktig måte, synes det der er et integrert signal balsam som gir meg denne DC-utgang, men jeg er ennå ikke sikker, og jeg har ingen anelse om LVDT sin med tre ledninger (merke seg at en DC inngangsspenning gir ingen svar heller). Den LVDT er tsjekkiske laget, og ingen dokumentasjon er tilgjengelig overalt, kan noen vennligst hjelpe meg med mitt problem, jeg har prøvd alt og det synes jeg er nesten helt tapt. Takk veldig mye for hjelpen ...

hei venn hva slags signal conditoning din bruker? bruker du noen analog teknikk med AD598/AD698? eller kontrollere digitalt .... Fortell meg slik at vi kan tenke på mulige problemer som kunne oppstå hei jeg jobber med noe sånt samme prosjektet nå. så lar vi gjøre noen kunnskapsdeling dette vil hjelpe deg og meg. takk u

Jeg hørte ikke om en LVDT ha tre ledninger er det tre veriaties av LVDTS finnes fire-wire LVDT - secondaries koblet i serie motsetning tilstand 5-wire LVDT - har sekundære ved cetre trykk 6 ledning LVDT - to isolerte secondaries sørg, din LVDT er rette. henvise datablad av den, vil den være nyttig for deg

Søk etter '3 ledning LVDT "på Google. Det er mange resultater. Keith

ok keith Men synes, 5 ledning LVDT de ringer som 3-wire LVDT. en wire, 2: primære eksitasjon ledning 3, 4: sekundær utganger Wire 5: sentrum trykke ledning er jeg rett? Jeg tror noen produsenter å kalle 5-wire LVDT som 3-wire LVDT

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 07:47 -------- - Forrige innlegg var ved 07:43 ----------</span></span>
Søk etter '3 ledning LVDT "på Google. Det er mange resultater. Keith
Hei Mr. Keith kan du hjelpe på synkron fase demodulation i AD698 signal condition enhet? Jeg could'nt stand til å forstå, hvor fase informasjonen er dekoding. Den brukte overføringen fungere som A / B. kan du fortelle meg hvordan fasen demodulation foregår? takk u

Men synes, 5 ledning LVDT de ringer som 3-wire LVDT
Det finnes også sensorer som har tre terminaler, uten et eget exitation port. Gjennomgå respektive produsenten håndbøker. Universal signal conditioners bør kunne håndtere alle typer sensorer, 3 - 5 ledninger forbindelse ordningen. PS: Det virker som du ikke har lest AD698 dataarket grundig. Figur 7 er eksempel viser en tre ledning LVDT forbindelse ordningen.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 09:41 ---------- Forrige innlegg var ved 09:23 ----------</span></span>
Jeg tror din LVDT kan ha signalbehandling inne
Dette er tilsynelatende tilfellet med svingeren describer i den opprinnelige 2007 innlegg.

hi fvm kan du gi meg en kort forklaring på hvordan [COLOR = "red"] synkron fase sensitive demodulation [/color] finner sted i den universelle signal conditioner AD698? jeg fikk forvirret på det interne IC drift.

Du kan se driften prinsippet i blokkdiagram Figur 6. Det er i utgangspunktet multiplisere tegn referanse innspill med A og B signal input og low-pass filtrering produktet. Tenk deg en sinus inngangssignal. Hvis det er i fase med referansegruppen (0 grader faseskift), er produktet en hel bølge utbedret sinus, og filteret utgang maksimalt positiv likespenning. En 180 graders signal vil gi maksimale negative demodulated signal. Ved 90 graders inngang fase, er skiltet slått på sinus toppene, den filtrerte gjennomsnittsverdien ist null.

Jeg vet ikke mye om LVDT er men fant denne artikkelen må være til litt hjelp

Hele det området synes temmelig tvilsom. Det går bare for å vise du bør ikke tro alt du ser på internett! Keith.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back