Problem med spenningsfall

J

jakin

Guest
Hei, alle:
Jeg har problem med et stort spenningsfall på PCB min.Når jeg kobler min PCB med 1.8V fra strømforsyningen, så jeg en betydelig spenningsfall og gjeldende stiger opp 0.05A.Kan noen fortelle meg hva problemet er?Min antakelse er en kort sløyfe i PCB.Jeg vet ikke jeg er rett eller galt.Vennligst gi meg noen råd.Takk for avansert.

Hvis nåværende topper opp plutselig så det må være en kortslutning ...bedre å finne ut om det er noen solder broer ....de kunne bli et stort problem fordi loddetinn er en svært lav motstand materiale .....

Kan du fortelle meg hva spenningsfallet du ser er og hva du leverer kilde.Jeg tror ikke du har et kort på PCB din slik du vil se et mye større strøm økning enn 50mA hvis det var tilfelle, enkle beregninger viser at impedansen til økningen av 50mA måtte være 36 ohm, knapt et kort .Dette impedans er mest sannsynlig forårsaket av lekkasje i Totem Pole resultatene av IC's.Hvis spenningsfall er bare en 100mV eller så har du antakeligvis ikke har et problem du bare trenger en bedre regulert forsyning.Som en enkel sjekk måle impedansen mellom Vcc og GND på elektriske PCB.

Hei, kevpat:
Takk for hjelpen.Spenningsfallet på tilbudssiden kilden synker fra 1,8 V til 0.96V.Er dette om impedans eller noe annet?Takk for fremskritt.

Hei Jakin,

Dette er definitivt en for høy volt slipp og det synes du har et problem på bordet.Jeg ville foreslå

1) Med kraft påføres raskt berøre alle IC's, transistorer osv. på brettet ene etter den andre å kontrollere om noen blir svært varmt, enkle, men effektive.
2) sjekket alle komponenter mellom VCC og GND for å sikre at de riktige verdiene har blitt montert feil eller komponent montert dvs. en spole i stedet for en lue, overraskende lett å gjøre hvis den er liten overflate montere komponenter.
3) måle impedansen mellom VCC og GND å se hva du leser.Hvis det er en lav leser så hvis du har en følsom nok måleren du kan prøve å spore opp den defekte komponenten ved å plassere en sonde på en JORD tilkobling og undersøkelser på ulike tidspunkt på VCC linje som du nærmer deg den defekte componenet du burde se en liten nedgang i impedans.

En annen måte å spore opp feilen er å isolere forsyning til påfølgende IC daværende makt styret, på det punktet at når strømmen er koblet og spenningen holder seg konstant de siste IC du isolert ville være feil ett.

Håper dette hjelper, hold meg informert hvordan du får på sporing dette ned.

Hei Mr.jakin,

Forslaget som Mr.kevpat ga synes å være for tett på problemet.

Forsøkt forklaringen eller ikke?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back