Problem med stabilitet faktor i CST MWS

A

abti

Guest
Hei alle sammen, jeg simulere noen antenner for milimeterwave søknad. Noen ganger simulering ble avbrutt på grunn av ustabil tilstand og loggfilen foreslår en mindre stabilitet faktor for forbigående Solver eller en mindre PBA fyll grensen. Simuleringen kjøres når jeg endret stabily faktor for timestep i de spesielle innstillinger til 0,7 (standard var 1,0). Vil dette føre til en unaccurate S-Parameter resultatet? Hva med en mindre PBA fyll grensen? Jeg har ikke prøvd det ennå. Eller er det noen andre grunner som kan være årsaken til ustabil tilstand under simuleringen? Takk for hjelpen. Hilsen abti

Hei, skal den tid skritt å påvirke resultatene (kun beregningen tid) Hvis du reduserer PBA fyll grensen til la si 70% (standard 99%) PBA cellen brukes bare hvis cellen hvis fylt med mindre det 70% av metall. Dersom cellen blir fylt av mer enn 70% av metall, er hele cellen anses å være metall. Noen ganger port oppsettet kan påvirke stabiliteten. Prøv å slå av "absorbere unconsidered modus felt" i Problemløser spesielle innstillinger ... F.

Jeg synes det er vanskelig å simulere høy Q struktur i CST, tooks det evigheter å simulere, har noen noen ide å gjøre med høy Q struktur i CST?

Prøv å bruke eigenmode Problemløseren i CST. Men det fungerer godt bare i smale band. Beste hilsen, Kit

det lurt å simulere høy Q struktur ved hjelp av CST MWS er ​​det AR-filter, er det en lysbilder fra CST for forklaring av AR-filter. Beste hilsen,

forsøker å minimere frekvensområdet. Jeg måtte simulere mange bredbånd antenner. Si at du trenger området 5-6GHz og simulere fra 0-8GHz å få en oversikt. Resultatene kan se helt annerledes og beregningen tar evigheter. Tiden for eksitasjon trenger mye lengre tid for minimert rekkevidde, men du vil få mye bedre resultater.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back