Problem med Triac krets

N

Nora

Guest
Hei Jeg har konstruert en triac krets bruke det foreslåtte kretsen på triac sjåførens databladet. Det fungerer ikke, og siden jeg ikke vet hva du kan forvente, ville det være flott å få litt hjelp til feilsøking. Jeg har festet kretsen avklipt. Det er en pulserende utgang fra up som går til optokobler (triac driver MOC3023) som jeg kan se så er det en LED til å reflektere. Jeg har også bekreftet pulserende utgang med omfang. På den andre siden av Triac sjåføren, tror jeg jeg forventer å se mer pulserende, men gjør det ikke. Og siden det ikke er noe signal overhodet gi ut fra Triac driveren, er det ingenting å komme til porten av Triac. Dataark her: http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/7472.pdf My last på 115AC siden er bare 24ohms. Jeg lurer på om det er for liten? Trenger den triac mer last? Eller er en av mine deler ferska? Takk på forhånd, Nora

prøve å reversere triac pins MT1 og MT2: på MOC 30xx familien MOC utgang MÅ være mellom MT2 og G og s er mellom MT1 og G dette er skrevet noe sted, men noen Triacs dont koble til hvis ... Jeg hadde det samme problemet denne uken ... :)

Den 1k motstand begrenser strømmen i lysdioden av opto til bare 3mA. Minste aktuelle på dataarket er mer slik redusere verdien av 1K motstanden. Den maksimale tillatte strøm fra en PIC er 25mA. 24 ohm på en 115V krets er 551W. Toppen nåværende er 6.8A.

BTW hva er TB1 & TB2? Hvis det er en transformator ingenting kommer til å fungere hilsen Nandhu

Takk for svar. Kripton-Jeg skal bytte MT1 og 2 denne uken, hva en merkelig ting å IKKE skrive ut på dataarket din! TB1 og TB2 stativ for klemme 1 & 2. Ja, watt er høye. Lasten er en varmeovn. Den Triac er vurdert for flere som 6.8A så bør være OK. I dataarket som jeg ser på side 3 av 10 www.fairchildsemi.com/ds/MO/MOC3010M.pdf Der heter det at LED trigger verdi (IFT) for en MOC3023 bør være 5mA , så ja, mer enn 3mA. Så 5V-1.2V (LED) / 5 mA = ~ 750ohm. OK, kan redusere 1K-takk for å peke ut det! Nora

[Quote = Nora] Kripton-Jeg skal bytte MT1 og 2 denne uken, hva en merkelig ting å IKKE skrive ut på dataarket din! Nora [/quote] Faktisk hvis du ser på schematics rundt på nettet med en moc30xx, og hvis terminalene er skrevet, er det alltid MT2 (eller A2) - den MOC - og G, men det er ikke alltid skrevet og Triacs er ment å være reversible mellom MT1 og MT2 fant jeg en gang noen som påpekte det faktum av MT2 og MOC, og som jeg kom på det samme problemet jeg husket det ... forandret MT1 og MT2 og min triac ble byttet!! noen Triacs trenger dette, dont jeg vet hvorfor, men det er et faktum jeg eksperimentert egentlig. min Triac var en BTB16-600BW hilsen

det Triacs er ment å være reversible mellom MT1 og MT2
De er reversible i forhold til belastningen forbindelsen, men aldri reversible om gate-stasjonen. Du kan enkelt identifisere en lav motstand mellom G og MT1 (A1).

Hurra! Det fungerer. Jeg byttet MT1 og MT2 og alt er vel. Jeg skal bytte ut den resister også i den endelige versjonen så det er ikke så marginal. Vil gå og klikk på "hjalp meg" nå. Cheers! Nora

Noen Triacs er spec'd med hvor godt de fungerer eller ikke i ulike kvadranter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back