Problem med USB til RS232-kabel

V

vigneshwar_ramar

Guest
Hei til alle Very Good Day. Jeg bruker laptop med W7 OS. Jeg jobber med P89v52 MC. Jeg har en USB til RS232-kontakten, men does'nt det fungere. Kan noen hjelpe meg å løse det

Hei til alle Very Good Day. Jeg bruker laptop med W7 OS. Jeg jobber med P89v52 MC. Jeg har en USB til RS232-kontakten, men does'nt det fungere. Kan noen hjelpe meg å løse det
Hva er den eksakte problemet? Kan du beskrive? Du sender fra PC og MCU mottar ikke? Det motsatte? Begge deler? Du kommuniserer gjennom tilpassede PC programvare eller en kommersiell terminal software? Er du 100% sikker på at problemet er kabelen? Har du tilhørende drivere installert? Også fikk du utføre loopback test med kabelen? Sjekk dette innlegget ut for loopback test: Håper dette hjelper.

når du plugger inn USB til seriell-kontakten vises det i listen over enheter, f.eks klikk Kontrollpanel og deretter System deretter Enhetsbehandling

Very Good Day. Jeg installerte PL2303 Prolific Driver men da kobler USB til seriell kabel enheten ikke kan vises i listen over enheter som er problemet.

Jeg hadde dette problemet før med min laptop, så jeg kjøpte en Keyspan og det har aldri sviktet for meg. For problemet ditt, prøv å installere driveren. Hvis det ikke blir oppdaget i Windows, så det kan være et problem med converter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back