Problem snu PS / 2 musen til en USB-mus

J

jure8479

Guest
Hei alle, prøver jeg å snu meg PS / 2 optiske musen til en USB-mus. Etter lodding en USB type A hann-kontakten til ledningene den røde LED i musen lyser når den kobles til en datamaskin, men musa virker ikke. Win Xp gir også en "Hardware ikke gjenkjent" melding i systemstatusfeltet når jeg kobler den i. Den nye "USB mus" fungerer ikke i Ubuntu heller. Også har jeg prøvd å legge en 10 kOhm motstand til D + og eller D-ledninger (tips jeg fant på pinouts.ru) Takk for noen råd om dette problemet.

Du mener du har fjernet PS2 pluggen og har brukt en USB-plugg på sin plass! Er disse to ikke elektrisk kompatibel, USB-enheter trenger en driver krets. En veldig enkel løsning er å bruke en PS2 til USB adapter, ebay og nettbutikker bør være full av dem. [Attach = KONFIG] 52595 [/ATTACH] Alex PS bildet mitt til venstre beskriver nøyaktig uttrykket mitt når jeg leser hva du gjorde: wink:

Takket være på rask respons. Ja, det gjør helt fornuftig nå: oops: Jeg vet at dette ser unødvendig, men jeg kunne kanskje integrere en driver krets i selve musen?
ps2% 20usb% 20c.jpg
f.eks jeg åpner denne lille hvite boksen og loddetinn det er innholdet i musen huset.

Ditt bilde er av en 2 i 1 adapter for tastatur (lilla) og mus (grønn), konverterer det dem i en USB. Dette fungerer fint, kan du bruke den eksternt eller hvis du ønsker å prøve (og du tror det er et mellomrom for å passe det) internt. Alex

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back