H
hm_fa_da
Guest
hei;
Jeg vet ikke hvor å restarte en grafisk LCD (GDM12864a)
i det dataark sies at systemet kan initilialized ved å sette RSTB terminalen på lavt nivå når du skrur på strømmen.
betyr det at jeg ikke kan tilbakestille LCD når det er strøm er koblet til og midt i å bruke det?
Hvis ja, jeg har et problem som meg MCU er også blitt koblet til strøm så samtidig som LCD blir koblet til, så jeg kan ikke clr RSTB før strømmen kobles!
og hva er resetbit i LCD-status lesing?
er RSTB aktiv lav eller aktiv høy?
burde jeg holde RSTB pin lav eller høy inntil resetbit i statusen går lave?
Jeg har testet mange måter og fikk resultatet, men ikke et godt og sikkert resultat, for eksempel i koblet RSTBpin til Vcc og deretter koblet strøm til både LCD-og MCU, noen ganger det fungerte!men ikke alle ganger ....
nå vil jeg vite det nøyaktige og ekte måte å tilbakestilling LCD?
takk til alle ....
Jeg vet ikke hvor å restarte en grafisk LCD (GDM12864a)
i det dataark sies at systemet kan initilialized ved å sette RSTB terminalen på lavt nivå når du skrur på strømmen.
betyr det at jeg ikke kan tilbakestille LCD når det er strøm er koblet til og midt i å bruke det?
Hvis ja, jeg har et problem som meg MCU er også blitt koblet til strøm så samtidig som LCD blir koblet til, så jeg kan ikke clr RSTB før strømmen kobles!
og hva er resetbit i LCD-status lesing?
er RSTB aktiv lav eller aktiv høy?
burde jeg holde RSTB pin lav eller høy inntil resetbit i statusen går lave?
Jeg har testet mange måter og fikk resultatet, men ikke et godt og sikkert resultat, for eksempel i koblet RSTBpin til Vcc og deretter koblet strøm til både LCD-og MCU, noen ganger det fungerte!men ikke alle ganger ....
nå vil jeg vite det nøyaktige og ekte måte å tilbakestilling LCD?
takk til alle ....