problemet er løst

S

sunnyfunghy

Guest
problemet er løst
Sist endret av sunnyfunghy den 15. Aug 2008 14:59, endret 3 ganger totalt

For det første, dine stråling grenser må atleast kvartal bølgelengde over antenne.
Også hva er Sub3 i simulering fil??

Jeg forsto ikke problemet.Det er imidlertid enkelte ting galt med design I guess:

1.Størrelsen på koaksial feed - dimensjonen du har tatt (ytre og indre) ikke gi deg 50 ohm impedans.Hvis luften er underlaget mellom ytre og indre dirigent for en koaksial, ville diameter være D_outer = 2,3 mm og D_inner = 1 mm

2.Det skal ikke være noen grunn lag der koaksial inn (ellers du tar en kort).Derfor øke koaksial høyde mellom-14.5mm til -9 mm (langs z-aksen) og fjerne grunnplanet der koaksial inn.[Vær oppmerksom på at du bør endre avstanden til de lokke underlaget til 1,15 mm som jeg sa tidligere].Ta en titt på figuren.

3.tegne koaksial ytre leder (du ikke har det).radius: 1,5 mm, høyde: fra -14,5 mm til -9,5 mm.

4.endre sirkel radius (port1) til 1,5 mm.

5.definere airbox som: Stilling: -70, -85, -14,5; xsize = 140, ysize = 170, zsize = 40.

6.velger sirkelen og definer waveport / lumped port.

7.Jeg har simulert din struktur og fant tilbake tapet kurve som er vedlagt her.(Jeg brukte Hfss 11 versjonen, kan du ikke åpne den i versjon 10).

Endelig en generell kommentar: når tegning 3-D tall, bruke tegne-boksen, tegne sylinder osv. mens du trakk polylinjer og koblet dem som er virkelig anstrengende / tidkrevende.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hva er fordelen hvis vi legger en koaksial ytre dirigent i henhold til ovennevnte dimensjon?

En koaksial linje bør ha en indre og en ytre dirigent.Siden airbox dekker koaksial fôr, må du definere ytre dirigent.Tykkelsen på ytre dirigent spiller ingen rolle (jeg tok det vilkårlig).Hvis materialet utenfor koaksial substrat er elektrisk (PEC), trenger du ikke å definere den ytre dirigent.

Takk
Jeg prøvde den metoden over og gjør resultatet.Imidlertid er Avkastningen tap for lavt, eller S11 (dB) for høyt.for eksempel kurven linjer mellom -0.00001 til -0.00003

Kurven er lik deg resultatet i stedet for S11, som er for høy.Hvordan retter jeg det?Er det min geometri fortsatt feil?

Uansett, kunne du behage sende filen du gjøre?Jeg vil se hva forskjellen mellom geometri og mine geometri.Hvis du har tid, kan du konvertere den til HFSS versjon 10.Takk.
Min e-postadresse: ycfung27 (at) netvigator.com

sunnyfunghy skrev:Avkastningen tapet er for lavt, eller S11 (dB) for høyt.
for eksempel kurven linjer mellom -0.00001 til -0.00003

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back