program kontroll for vaskemaskin

A

azroy

Guest
hvordan du gjør dette programmet controller vaskemaskin bruke I / O - lysdioder, 7segment display, motor, buzzer og bytte. mikroprosessor og microcontoller faget .. pls hjelpe meg

du kan bruke en PIC 18F4620 MCU for dette, eller enda en 16F877A om programmet logikken er ikke mye. Hva generelle ordningen har du i tankene? Her er min idé .. - LED kunne indikere lett, tung eller hard klær. Også den type drift, slik som vask, skyll, eller spin etc. - 7 Segmenter kan tyde på gjenværende tid for en operasjon - Buzzer indikerer en feil, eller slutten av vaskeprosessen. - Bryteren kan brukes til å drive hele maskinen. Bortsett fra alle disse ville du også trenger en elektronisk ventil som kunne drenere ut vannet i vaskebalje, en vik ventil slik at vann til å fylle i. En tilbakemelding enheten skal vise vannføring vil også være nyttig.

er det for full automatisk eller halvautomatisk? hvordan moter kontrollerer dvs. med TRIAC eller med RELAY

relé som styrer en kontaktor er bedre, dets heavy duty og mer pålitelig, og tåler variasjoner i spenninger. En ordning for både semi-automatisk og automatisk kan enkelt designet og implementert på en 16F877A eller 18F4620

hei Frens hei jeg har ett program for å kontrollere vaskemaskin motor chip brukes 89c51 krystall 11.0592 mhz min krets ...... 40 5v etc port 2.0 utgang 1 port 2.1 utgang 2 hvis du har ber spørringen pls ok her er Assemblerkoden pls endre tidsforsinkelse etter behov

Jeg gjør for sju segment grensesnitt, buzzer, og bytte

[Quote = santoshaxl] hi Frens hei jeg har ett program for å kontrollere vaskemaskin motor chip brukes 89c51 krystall 11.0592 mhz min krets ...... 40 5v etc port 2.0 utgang 1 port 2.1 utgang 2 hvis du har spørsmål pls be ok her er Assemblerkoden pls endre tidsforsinkelse i henhold til dine behov [/quote] hei kan u sende meg hele progr. for vask maching conrol ... min mail id er saranya.damodaran @ ymail.com .. pls haster

[Quote = saranya.damodaran] hei kan u sende meg hele progr. for vask maching conrol ... min mail id er saranya.damodaran (at) ymail.com .. pls haster [/quote] [size = 4] [color = red] Velkommen til EDA bord. Vi hater tigge for kretser, koder og fullføre prosjekter her. Alt kan deles på åpent forum for fordel for alle medlemmer. Ingen private sharing.Next gang jeg ser du spør noe å sende deg, vil du bli advart. [/Color] [/size] Les reglene / kunngjøringer før du poster. Ha en fin tid å dele kunnskap.

hei jeg kan legge det ut her slik at evry man kan ha nytte

Ja pls.can helst ett innlegg det her for at hver og en jeg testet en før noen år siden ved hjelp av to button.Start og stoppe Men jeg ønsker å designe det litt advanced.Like vaske metode velge, økonomi vaske, varsle om feil eller slutten av washing.including når vannet er ferdig (eller problem på vann verdier) våken og pause vask system. takk

ta en titt på Bytronic vaskemaskinen simulator [url = http://www.bytronic.net/html/wms.html] Bytronic - Vaskemaskin Simulator [/url] det kan gi deg noen ideer

kan noen dele vaskemaskin koden for 8051 UC? det vil virkelig være til stor hjelp for meg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back