Prosjekt for å lage en mobiltelefon

U

uXing

Guest
Jeg har et prosjekt som å lage en enkel mobiltelefon med meg selv (ringe og motta samtalen). Kan være jeg vil legge til en skjerm senere. Jeg har fått en GM862-QUAD modul og GM862 Evaluation Board - RS232 http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=478 Jeg koblet den til PC skjønt Serial Cable (RS232 ). Og det fungerer fint når jeg sender AT-kommando av HyperTerminal. Så jeg begynner nå å bruke mikrokontroller til å drive det som en telefon. Problemet er at jeg ikke vet hvordan du starter mitt prosjekt. Mitt konsept er at jeg trenger et tastatur. Deretter kobler tastaturet til mikrokontrolleren directly.Then koble mikrokontroller til GM862.Is det riktig? Am jeg trenger å legge noe mellom tastaturet og mikrokontroller? Også mikrokontroller og GM862? Jeg vil vite hvilken mikrokontroller er bra for dette prosjektet? Jeg ønsker å bruke C-program. Det virker som PIC og AVR er mest populære. Er PIC16F877 nok for å gjøre dette? Har det noen kilder og prosjekt som ligner på dette? Kan du sende den til meg som en referanse? Jeg er egentlig ikke kjent med it.It er min første gang å gjøre denne typen prosjekt.

bruke NXP LPC mikrokontrollere det ARM UC, de fleste telefoner bruker ARM UC! Du må legge til noen motstander mellom tastaturet og UC og ingenting mellom UC og GM. GM har en RS232 port som støtter 3v!

Hva er fordelene med LPC UC? Folk sa at AVR er bra for C progamming, og jeg har brukt AT89C51 før. Så jeg ønsker å bruke AVR hvis det ikke er noen stort problem på AVR serien. Og er det bra for meg å bruke ATmega32 i dette prosjektet?

Slik jeg ser det trenger du bare en seriell port til grensesnitt med GSM-modul. For tastaturet kan du bruke alle IO portene på mikrokontroller. Så ikke bare kan du bruke AVR ATMega32 men du kan også bruke din AT89C51 fordi begge av dem har en seriell port og IO-porter!

ja u kan bruke AT89c51 også. Fordel: ur arbeidet vil bli simple.press tastaturet, dekode dem i mikrokontroller, og så bare sende AT-kommandoer i henhold til dat ... så enkelt: D og hvis modulen har datakabel så u trenger også RS232 med kontrolleren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back