U
uXing
Guest
Jeg har et prosjekt som å lage en enkel mobiltelefon med meg selv (ringe og motta samtalen). Kan være jeg vil legge til en skjerm senere. Jeg har fått en GM862-QUAD modul og GM862 Evaluation Board - RS232 http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=478 Jeg koblet den til PC skjønt Serial Cable (RS232 ). Og det fungerer fint når jeg sender AT-kommando av HyperTerminal. Så jeg begynner nå å bruke mikrokontroller til å drive det som en telefon. Problemet er at jeg ikke vet hvordan du starter mitt prosjekt. Mitt konsept er at jeg trenger et tastatur. Deretter kobler tastaturet til mikrokontrolleren directly.Then koble mikrokontroller til GM862.Is det riktig? Am jeg trenger å legge noe mellom tastaturet og mikrokontroller? Også mikrokontroller og GM862? Jeg vil vite hvilken mikrokontroller er bra for dette prosjektet? Jeg ønsker å bruke C-program. Det virker som PIC og AVR er mest populære. Er PIC16F877 nok for å gjøre dette? Har det noen kilder og prosjekt som ligner på dette? Kan du sende den til meg som en referanse? Jeg er egentlig ikke kjent med it.It er min første gang å gjøre denne typen prosjekt.