Prosjekter på FPGA eller bare i Verilog

T

techspeaks

Guest
Aoa!
Jeg ønsker å gjøre noen prosjekter på området Digital Design,, Communicationon signalbehandling på FPGA eller bare i Verilog.
kan du fortelle meg om noen av ideene.
im venter for raske svar ......hilsen,

hei!
u kan gjøre noen virkelig gode prosjekter på enkelte protokoller som CAN, I2Cetc.eller u finne noen veldig gode prosjekter på signalbehandling som filter design osv på OPENCORES.ORG

takk og hensyn
Deepak

En moderne FPGA er en utmerket vei å gå.Hvis du allerede forstår Verilog og digital design, så grip noen gratis FPGA utvikling programvare, for eksempel Xilinx ISE WebPACK eller Al.tera Qu.artus II Web Edition, og begynner å eksperimentere med enkle digitale tegninger for å lære programvareverktøy og HDL simulator.En enkel måte å teste dine design er å kjøpe en liten FPGA Development Kit fra Xilinx eller Al.tera, begynner de rundt $ 150 US.

Også utforske matematikk og signalbehandling moduler som følger med FPGA programvare for utvikling.I Xilinx Programvaren omfatter alle slags matematiske transformasjoner, digitale filtre og andre nyttige kjerner som du kan slippe inn i Verilog prosjektet.Mange gratis, noen er demoversjoner.Det Xilinx nettsted har massevis av søknad notater for signalbehandling prosjekter og FPGA design teknikker.Al.tera har trolig tilsvarende ressurser.Som deepu_s_s foreslått, er OpenCores en god ressurs også.

Den gratis programvaren støtter kun små FPGA.Hvis du har et stort prosjekt, kan det hende du må bruke en stor FPGA og kjøpe hele programvaren.

MATLAB er et utmerket verktøy for å designe din signalbehandling algoritmer.Du kan også få valgfrie MATLAB moduler som genererer HDL koden for digitale filtre og Simulink.Hvis du virkelig liker MATLAB, også sjekke ut Xilinx "System Generator for DSP", og liknende DSP-relaterte verktøy fra Al.tera, Synplicity, og andre leverandører.Disse verktøyene hjelper deg å generere HDL koden for signalbehandling prosjekter.Resultatene kan mindre effektiv enn nøye håndskrevne HDL-kode, men du kan avslutte prosjektet mye raskere.

Jeg vil lage en mp3 med xc2s50 TQ144 FPGA. Vil u pls gi råd hvordan du skal gå om det

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back