Proteus og Intern EEPROM av AVR problem ..

R

rdpdo

Guest
Hei,
Jeg lage en simulering av en AVR at90s8515, den Programm. Hex er greit, dette løpe fin ...men ICCAVR lage meg en fil X.eep at jeg ikke kan laste fra Proteus ... Når simuleringen kjøre, data er ikke EEPROM data (men FF).
Jeg d'ont forstå fordi det ikke er noen feilmelding når kompilering simuleringen whith filen min X.eep ...
Noen kan hjelpe meg?
Takk

rdpdo,

Foreløpig Proteus VSM prosessor modeller støtter for programfiler Intel Hex eller IAR D90 filer format, og for inial verdier av EEPROM binærfilen bilde av av den første innholdet i EEPROM.Vanligvis binærfilene filer har en. Bin forlengelse.

Hvis X.eep formatet er en Intel Hex format vil, kan du bruke en Hex2Bin verktøyet (mest kompilatorene vanligvis har det), eller du kan bare dra til ImageCraft websiden for å se om en konvertering er der.

BTW, ImageCraft kompilatorer (AVR og 68HC11/12 så vel) ikke er fullt støttet av Proteus, mens IAR er full støtte (symbolsk debug).

Gå til La * bc * ENT * er nettside og se "tredje deler kompilatorene-delen.Håper dette hjelper

james

[Denne meldingen ble endret av: James på 2002-05-07 16:49]

Takk for informasjonen, dette er ok nå for meg.
Før du kjører en simulering med intern EEPROM data (i serial EEPROM, uc EEPROM ,...) Isis behov for å "nullstille interne data" med kommandoen DEBUG>
Tilbakestill vedvarende MODELL DATA.Hvis det kan hjelpe noen ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back